Hemoröjder

Status
Stängd för vidare inlägg.

Petronilla

Trådstartare
Hemoröjdsnack är det pinsamt eller vad tycker ni?

Jag tänker inte vara anonym utan fortsätter på mig själv.

Jag är nu i vecka 39+3 och har så grymt ont. Har en hemoröjd i size av ett plommon. Ja vi kan faktiskt snacka om att jag har större pung än tvååringen här hemma.

Till det har jag blivit lös i magen senaste veckan och måste göra nr 2 flera ggr om dagen.

Jag har provat allt känns det som. Xyloprokt, Sheriprokt, xylocain, kyla, värme, bra mat för magen, ingen mat i magen bara flytande och inget hjälper.

Det känns som om att jag ska föda barn varje gång jag går på toaletten och ändå har jag inte en enda liten förvärk. Jag tycker så synd om mig själv och det gör så ont och jag skriker nästan när jag går på toaletten.

Jag vill inte vara med längre och läkarna vill inte veta av mig. Utan tycker att jag ska härda ut.

Ville bara göra en tråd om det här så att alla kan se vad som kan hända och som verkar vara väldigt vanligt men ingen pratar om det.

Hoppas att jag får träffa vårt lilla underverk snart!
 
Sv: Hemoröjder

Jag vill inte vara med längre och läkarna vill inte veta av mig. Utan tycker att jag ska härda ut.


Allvarligt? :eek:
Smiska läkaren!!:devil:

Klart som f*n att de måste göra något åt det ju.
Ring o skäll på dom, annars kan jag göra det! :devil:
 
Sv: Hemoröjder

Gör det?
Jag har kvar mina, 4 år efter sonen föddes, dock bara insida.. inte sjutton går de bort, och ont som sjutton gör de....
 
Sv: Hemoröjder

Ber om ursäkt, självklart vet jag hur det stavas, men i mitt elände så stavar jag fel!
 
Sv: Hemoröjder

Gör det?
Jag har kvar mina, 4 år efter sonen föddes, dock bara insida.. inte sjutton går de bort, och ont som sjutton gör de....

Men ska det vara så? Ska du ha dem och lida resten av livet? NÅGOT borde väl läkarvetenskapen kunna bidra med eller är sådana här problem lågprioriterade?

Hemorrojder drabbar många gravida kvinnor och räknas således som något naturligt som bara ska uthärdas??
*Du fick ju välskapta barn som tack för plågan så var tacksam*??
 
Sv: Hemoröjder

Värsta svullnaden bör försvinna när barnet är fött.

Kvarstående problem kan en kirurg hjälpa dig med.
 
Sv: Hemoröjder

Värsta svullnaden bör försvinna när barnet är fött.

Kvarstående problem kan en kirurg hjälpa dig med.

Rak fråga:
Innebär det att ALLA hemorrojder är behandlingsbara och att ALLA människor med hemorrojder kan bli symptomfria?
 
Sv: Hemoröjder

Krokigt svar: Så tvärsäkert skulle jag aldrig uttala mig, speciellt som jag inte är kirurg.
 
Sv: Hemoröjder

Hade oxå problem i slutet på min graviditet och har fortfarande, fast mer, nu efter... sonen är 2 mån... funderar starkt på att operera bort dem...
 
Sv: Hemoröjder

Det är synd om dig.
De som jag känner som har haft de värsta hemorrojderna är dock män.
Stillasittande män.
En läkare och en programmerare.
Läkaren opererades med ett utmärkt resultat.
Programmeraren fick "blodförgiftning" i sina och blev jättesjuk.
Operation gjorde susen där med.

Men det är väl ingen idé att operera före en förlossning.
Operationen är visst smärtsam.
 
Sv: Hemoröjder

Tack!

Det känns så skönt när ens vänner peppar. Jag är verkligen less på det här nu!
 
Sv: Hemoröjder

Inte pinsamt men verkligen otrevligt för dem som drabbas! Imorgon går jag själv in i v40 och har *peppar peppar* inte blivit drabbad (ännu..). Har hört att det ska finnas en salva på apoteket som ska hjälpa, har du provat den?
 
Sv: Hemoröjder

Jag fick en under graviditeten, stor som en ärta ungefär.
Den har försvunnit nu efter förlossningen.
Eller så har svullnaden minskat och så finns den kvar ändå...för jag har fortfarande problem med att gå på toaletten och göra "nummer två". Det gör ont och blöder ibland.
Har dock inte provat några salvor eller liknande. Man kanske borde göra det :(

Hoppas att den försvinner för dig också, eller att du sås måningom kan får hjälp med den. Kanske är läkarna mer "villiga" att hjälpa till efter förlossningen?
 
Sv: Hemoröjder

Tack för peppningen, och jag vet ju att det går att få hjälp
efter förlossningen. Så nu är det verkligen bara att härda ut.
Även om det är jobbigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 230
Senast: Blyger
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 059
Senast: monster1
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 200
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Får ont i magen av nästan allt. Provar vad som fungerar och det är väldigt få saker. Keso. Vitt bröd (så det är inte celiaki), riskakor...
Svar
8
· Visningar
964
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp