Hemma kurer mot mjuk strale

angelaL

Trådstartare
Har just borjat jobba i ett stall i kina, och just nu har vi 7 hastar i stallet vara exprimenthastar. Vi vanta pa att veterinar och hovslagare ska komma fran europa och just nu far vi hala till godo med vad som finns pa den kinesiska marknaden (ingenting)

Vi har flera hastar som har mjuka och oma stralar ar det nagon som har nagon bra hemma kur, forutom valldigt rena boxar och mycket stro.

De var tvugna att ta av skorna pa hastarna eftersom de var sa daligt skodda sa nu ar de barfota.

Sv: Hemma kurer mot mjuk strale

Min hovvårdare gav mig tippset att ta 2 dl vatten +1 dl äppelcidervinäger i en påse som man sen ska lägga i fler påsar och sedan sätta i hästens hov. Ska vara på ca 1 timme och göra detta två-tre gånger i veckan under fem veckors tid.

jodopax och vatten. Mycket bra för mjuka strålar. Blanda ganska svagt, typ whiskey färgat.

Säger som annan gjort, utblandad jodopax är outstanding gällande mjuka hovar som behöver bli rena, hela och hårda om man snabbt behöver åtgärda utifrån.

Låt dem stå i fotbad eller skura en gång om dagen.

Tjara, jo det var min forsta tanke oxa, men som sakt jag ar ju i kina.

men menhovslagaren kommer imorgon (antligen)

annars sa har vi anvant oss av jodopaxmetoden med inte sa myckket resultat, hastarna ar fortfarande omma och jag tycker sa synd om dom. men det ska bli battre fort.

tack for alla svar

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 024
Senast: Corminta
·
Hästvård Fick hem en hast idag som har varit pa bete i ca 3 manader. Han hade dragit av sig ett par skor och hovarna sag daliga ut, sa...
2
Svar
25
· Visningar
8 409
Senast: sthu
·
Skola & Jobb Hej! Jag behover lite rad angaende min jobbsituation: Jag har idag ett hyfsat bra jobb inom en branch som jag vill ha en framtid...
Svar
10
· Visningar
1 929
Senast: cucoomber
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 391
Senast: Inglorion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka