Hemma hos..Inspiration!

pulkaskurk

Trådstartare
Jag behöver ha lite av en "ny start" då det har varit/är en jobbig tid.

Nu ska det fräschas upp här hemma, allt är orginal från -87 :eek:
Det är en hyresrätt så det ska bara tapetseras/målas om och bytas golv i hall, vardagsrum, sovrum och kök för det har hyresvärden gått med på att bekosta då det verkligen är dags för lite återhämtning.

Det ska även in en ny soffa och ett soffbord eventuellt en fåtölj med.
Soffan och ev fåtöljen tror jag att jag vill ha någon typ av grå som smuts inte syns allt för väl på (har min älskade vovve i soffan)

De möblerna som ska vara kvar är i oljad ek så soffbordet ska väl också vara det.

Jag har en förkärlek för grått och vitt då jag vill ha det ljust omkring mig.
Stilen är inte jättemodern men inte lantlig heller utan mer mysig eller vad man ska kalla det..

Men jag har sååå svårt att hitta och bestämma mig för hur jag ska ha det därför behöver jag inspiration!

Kom med tips och ideér, visa gärna bilder på hur ni har det hemma!
Jag behöver verkligen hjälp!

Sv: Hemma hos..Inspiration!

Är det verkligen INGEN av alla er som läst mitt inlägg som har lite inredningsintresse och kan ge mig inspiration och förslag?

Sv: Hemma hos..Inspiration!

Jag håller på att möblera upp min lägenhet nu så jag har lite dille på inredning. Stilarna jag främst gillar och försöker få in i lägenheten (på möbler) är industri, stänk av rokoko och barock, och mjukare detaljer som kan bryta det stela i industristilen. Eklektisk, som så många fint vill kalla blandstilar, är nog det närmaste man kan kalla det :p. Vill du ha länkar till inspirationsbilder är det bara att hojta så PM:ar jag. Men Wonhzimmer och ILVA kanske kan vara värda en googling.
Jag tyckte allting gick enklare när jag fick ord på vad jag verkligen är ute efter och då dök helt plötsligt inspirationsbilderna upp överallt också, liksom webshopparna. ;)

Beroende på hur mycket plats soffan får ta kan jag varmt rekommendera Magnum XL med divandel.
Tror bara den finns i textil, men i väldigt många färger och däribland grått. Vet inte riktigt var man kan köpa den längre, men EM kommer min ifrån. Ganska modernt stuk i och för sig men jag upplever inte min som "stel", däremot är den (tyvärr) ljusbeige och väggarna i vardagsrummet är också ljust beiga så den försvinner lite, trots att den är över 3 meter lång. :D
Mycket soffa för en rimlig peng (under 10 papp) och tålig för att vara i textil, jag kommer gråta blod om jag blir av med den.

Liknande trådar

Hemmet Japp, dagens i-landsproblem kommer här! Jag bor med sambo och en katt i ett hus på ca 120 kvm. Huset hyr vi av min sambos mor, och...
Svar
19
· Visningar
2 228
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka