MaritH
Trådstartare
Jag är rådvill... När min häst flyttades till nuvarande stall fick hon efter någon dag en svullnad på låret, med lokal svettning och varm just där (kanske en spark). Svullnaden är stor som en handflata och buktar ut kanske två, tre cm. Inte alls öm om man trycker, ohalt, pigg och glad som vanligt. Ingen feber. Det känns inte som att det skvalpar om det, utan det är liksom samma känsla som om man trycker på tex framsida bog. Mjukt men lite motstånd eller vad man ska säga.
Veterinären var ute och visste inte alls vad det var, men hon kändes ganska okunnig. Gav mig compagel som jag använde två veckor utan resultat. Ringde atg som sa att det kan vara ett hematom och att jag ska avvakta, och att det kan ta månader.
Nu har det gått snart fyra månader och det har inte blivit bättre. Ni som har erfarenhet av det här sen tidigare, kan det ta så lång tid? Ska jag avvakta? Har också smort med hirudoid senaste veckan utan större förbättring.
Veterinären var ute och visste inte alls vad det var, men hon kändes ganska okunnig. Gav mig compagel som jag använde två veckor utan resultat. Ringde atg som sa att det kan vara ett hematom och att jag ska avvakta, och att det kan ta månader.
Nu har det gått snart fyra månader och det har inte blivit bättre. Ni som har erfarenhet av det här sen tidigare, kan det ta så lång tid? Ska jag avvakta? Har också smort med hirudoid senaste veckan utan större förbättring.