Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför i helvetes druttar man på fyrverkerier, raketer o smällare nu? Leon klättrar på väggarna o jag vill inte zonka honom med mediciner annat än på nyårsafton.
Jag gillar att titta på fyrverkerier, men anser att de bör hanteras av proffs, typ folk med tillstånd att hantera tungmetaller. Kommunerna skulle kunna ha fyrverkerier på nyårsafton o andra högtider som 700 års firanden eller så, eller som här i glesbygden byaföreningen.För att folk är dumma i huvudet.
På "min" stads sida på fb diskuteras det friskt just nu. Det är de med icke rädda hundar som hela tiden säger "vi kan inte ha förbud för allt" och "har man en skotträdd hund har man tränat för dåligt". De har nog uppenbarligen inte haft en rädd hund själv när man säger så.
Ja det är klart det går att träna, men det tar tid. Och det hjälper ju inte direkt träningen med att det börjar smällas redan nu
Jag har inget emot fyrverkerier egentligen (annat än miljösynpunkt) men tycker verkligen att det vore bra om man visste när det kommer smälla och att det bara är en viss tidpunkt några dygn under året.
Det där med att vissa säger att man tränat dåligt om hunden är skotträdd... Men vad gör alla andra djur? Ska man träna de också menar de? En rädsla hos hund är knappast lätt att träna bort överhuvudtaget, och jag misstänker att det är ännu svårare hos t.ex. häst eller kanin.För att folk är dumma i huvudet.
På "min" stads sida på fb diskuteras det friskt just nu. Det är de med icke rädda hundar som hela tiden säger "vi kan inte ha förbud för allt" och "har man en skotträdd hund har man tränat för dåligt". De har nog uppenbarligen inte haft en rädd hund själv när man säger så.
Ja det är klart det går att träna, men det tar tid. Och det hjälper ju inte direkt träningen med att det börjar smällas redan nu
Jag har inget emot fyrverkerier egentligen (annat än miljösynpunkt) men tycker verkligen att det vore bra om man visste när det kommer smälla och att det bara är en viss tidpunkt några dygn under året.
Såna är inte så bra för miljön heller, blir en massa skräp i skogarna och de som har ståltråd kan hamna på åkrar och sen i någon komage. De kan även störa flygtrafiken.Jag tycker folk kan börja släppa upp tysta och fina lyktor upp i luften istället. (vilket många av våra grannar väljer att göra nu på senare år )
Det finns miljövänliga sådana.Såna är inte så bra för miljön heller, blir en massa skräp i skogarna och de som har ståltråd kan hamna på åkrar och sen i någon komage. De kan även störa flygtrafiken.
Det räcker att tända en eld eller ett ljus tycker jag, lugnt och skönt.
Vad är det för material i dem?Det finns miljövänliga sådana.
Usch - lider med dig. är så tacksam för att mina nuvaranade är icke rädda för bomber, smällare osv - och hoppas valpen ärvt detta efter mor sin. Har dock haft en oerhört raketrädd hund tidigare, så jag vet hur hemskt det ärVarför i helvetes druttar man på fyrverkerier, raketer o smällare nu? Leon klättrar på väggarna o jag vill inte zonka honom med mediciner annat än på nyårsafton.
En skiva med dessa ljud är ett bra sätt att börja.Min hund tål skott, jakthund, men inte raketer och smällar.
Så jag undrar hur man ska träna det liksom
Det är bara att droga och se glad ut för folk är totalt puckade när det gäller deras rätt att få smälla raketer