Smurfmodesty

Trådstartare
Hej

Skulle vilja veta en sak.
Om man ger hästen hel korn, utan att lägga den i kokhett vatten innan, vad ger det för effekt? Kan det vara skadligt för hästen?

Alltså ge hästen den helt torr och "obehandlad"
 
Sv: Helt korn

Den brukar åka rätt genom hästen eftersom kärnan är alldeles för hård att tugga sönder.
 
Sv: Helt korn

Du sila det när det kommer ut andra hållet och använda det igen :)..

Allvarligt, de tar inte upp någon näring om du ger det helt..
 
Sv: Helt korn

Näe okej då vet jag.
Det är inte jag som ger det så ;)
Själv har jag kornkross.
Ville bara veta...
 
Sv: Helt korn

När jag fodrade med helt korn så värmde jag vatten i en vattenkokare på stallet. Bara att hälla det heta vattnet över kornet. Sen fick det givetvis stå till dess det svalnat. Det gick lättare än vad jag trodde från början
 

Liknande trådar

Hundhälsa Sitter och funderar på att börja ge mina grabbar tillskott innehållande hampafröolja Det finns ju ett välkänt N'trilon. dyrt som satan...
Svar
5
· Visningar
501
Senast: lilstar
·
Foder & Strö Hej! Jag undrar hur många hästar man bör ha per hösilage-bal? Jag hämtar hösilage i en stor ”låda” gjord av pallkragar. Jag gör så för...
Svar
6
· Visningar
740
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 849
Senast: Hoarfrost
·
Hästvård Någon som känner till detta? Vår D-ponny har en ”kant” på båda sidor typ mitten på revbenen. Över denna kan uppleva hon lite svullen...
Svar
3
· Visningar
1 272
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp