S

saaally

min häst e duktig på dressyr men vill inte gå på tygeln i kort trav vet inte vad jag ska gö ...:confused:

Sv: hej

Svårt o ge några råd när man inte vet varför hästen inte kan gå i bra form i traven, så det tips jag kan ge är att ta en lektion med din pålle så kanske ridläraren kan ge lite mer konkreta tips

han kanske inte har tillräckligt med muskler , han helt enkelt inte orkar ? *bara en tanke:angel: *

testa att använda någon form av inspänningstyglar (själv tycker jag gummiband är bäst) en liten stund och bara se hur hon/han reagerar, är det så att han/hon inte har tillräckligt med muskler så märker du antagligen det och då kan du bara ta bort inspänningen och börja bygga lite mer muskler och testa efter ett tag igen.

Jag tycker inte att du ska använda dig utav inspänningstyglar, om det nu är så att hästen inte har tillräckligt med muskler och ork att bära sig i kort trav så gör inspänningen bara mer skada än nytta. Träna upp musklerna och orken genom olika övingar.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
533
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 035
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
857
Senast: Roxy
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
806
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama