hej behöver lite hjälp

P

Pamme_Jaspin

de är så att jag har en katt på 8 månader som har blivit könsmogen, han jamar så fort killens kompis kommer hit han har en hona (han börjar jama hela tiden) sen går han i lådan och kissar.

nu e de så att de lukat mycket katt kiss. hur ska jag göra för att få bort den lukten. ska jag kastrera han? sen 1 vecka tillbaka så har han varit lite halvtaskig i magen och de luktar f*n jag gör rent varje dag. han hade problem när han va liten köpte kattunge mat (dyr) men de blev bara sämre så jag byta till burkmat och de blev han bra av men sen gick de några månader och blev kass igen så jag köpte vanlig katt mat och då blev han bra igen, tills förra veckan. vad ska jag göra??????

vill inte min kisse ska vara kass i magen. har pratat med vet och dom tycker inte de är någon fara då han e pigg och glad.

hur får jag bort kisslukten? finns de någon katt sand som får bort lukten

oj blev lite långt

bild på blitz

ninjo062.jpg

ninjo073.jpg

Sv: hej behöver lite hjälp

Ja, kastrera honom. Då kommer kisset lukta mindre, han kommer sluta jama efter tjejer och det är mycke möjligt att magen blir bra också. Hormonerna kan göra hanar kassa i magen.

ok då ska jag ringa vet i morgon och beställa en tid så får vi se vad osm händer efter de

Ja, kastrera honom. Då kommer kisset lukta mindre, han kommer sluta jama efter tjejer och det är mycke möjligt att magen blir bra också. Hormonerna kan göra hanar kassa i magen.

Jadu Sol, du har alltid ett bra svar. :D

*säger samma*

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 545
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
779
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama