L
liljekonvall
Är ny här på Bukefalos men har vart inne o läst en del innan.Verkar va en bra sida där ni oftast hjälper varandra o ger goda råd.Själv är jag även ny som hundägare o har jättemånga frågor jag skulle vilja fråga/prata o diskutera med er.Men jag får nog börja lite smått o inte ta allt på en gång.Min ögonsten är en blandrastik på 8 månader med raserna schäfer,golden o labrador i sig.En omplaceringshund men dock inte en problemhund.Jag har haft henne i ca en månad nu.Sen har ju min sambo hund också som har bott hos hans föräldrar en längre tid men som i samma veva flyttade hem till oss.Detta är Vostertik på 7 år och inte min typ av hund överhuvudtaget.I första hand har jag därför en fråga om någon har ett tips på hur man får en jaktgalen,stirrig o hård hund att sluta dra i kopplet.Jag är hemma själv dagtid med hundarn(jobbar natt)o våra promenader är en mardröm.Min valp/unghund drar inget speciellt men vill hela tiden hoppa på o leka med den andra,som i sin tur bara bryr sig om lukter o drar hela tiden.De är inte osams men den gamla hunden är reserverad o morrar till ibland när hon blir irriterad.Men det är också svårt att hålla isär dem hela tiden då man inte kan konsentrera sig på mer än en i taget.Då det är två hundar som kräver mycket motion har jag heller inte möjlighet att gå med en i taget,jag skulle få vara ute jämt.....Så snälla ni därute,har ni några tips till mig?