Hederspriser för ponnyryttare

8888

Trådstartare
ser att hederpriser ska tas bort för ponny endast rosetter behöver delas ut :crazy: hur kan det bli för barnen?

Sv: Hederspriser för ponnyryttare

Var hittade du den infon? Jag var precis inne och läste om hederspriser i 2010 års TR I eftrsom vår klubb precis håller med proppen till en lokal tävling som vi ska ha senare i vår. Pratade med domaren och han nämnde nånting om ändringar men sa inte vad det rörde sig om. Det enda som står är:

Mom 141 Hederspriser
Vid tävling där endast hederspris utdelas ska värdet av detta uppgå till minst summan av ryttarens insats i klassen. Stallplakett kan räknas in i
hederspriset.
Hederspris tillfaller ryttaren och ska tilldelas det antal placerade ryttare som anges i propositionen.

håller med dig helt, sänkta avgifter blir det nog inte
dääremot tjänar man in en funktionär - prisansvarig :crazy:

Men alltså, stallplaketten har man väl fått räkna in tidigare också? Jag har svårt och tro att arrangörer låter bli att dela ut hederspriser. Bra hederspriser drar fler tävlande, det vet ju alla. Vi har på två år fördubblat antalet starter på de flesta av våra lokala tävlingar, och jag tror absolut att bra hederspriser är en del av det.

(F.ö. tycker jag nog att artikeln var lite klumpigt skriven)

Det är väl ingen nyhet att ponnryttare ska få "tävla" allt mindre.

Visst, ta bort hederspriserna. De är ofta ganska meningslösa. Men tro inte att avgifterna sänks. Avgifterna sänktes inte ett enda dugg när prispengarna togs bort, snarare tvärtom.

Tack för länken! Då förstår jag varför domaren nämnde just detta. Han är nämligen chefredaktör för Hästmagasinet, haha.

Det här innebär att vi kan fortsätta med våra hederspriser om vi själva väljer det. Super!

Nej :o det är ju jätte kul att få även om man alltid får grimmor osv men det är ändå roligt ju. Hoppas verkligen att dettta inte är sant :(

Jag har inget emot att hederspriserna tas bort, visst är det ju kul med priser och så. Men min klubb hade ett tag väldigt svårt att få hederspriser sponsrade. Det slutade med att vi fick gå till några "bybutiker" och tigga priset.. Vi delade ut rengöringsmedel, strumpor, badrumsmattor och smink till en kille?! Ja så fel det kan bli med priserna ibland också..

Vi har köpt in priser till våra tävlingar när vi inte fått in sponsrade grejer. Delar alltid ut på prisbord så att alla (även de sista placerade) har flera saker att välja på. Brukar även dela ut meetingpris och/eller täcke till vinnarna. Då är vi ändå ingen stor klubb, har runt 50 licensierade ryttare, 5 personer i tävlingssektionen.

Har man svårt att få ihop priser är det dessutom tillåtet att ge avgifterna tillbaka till placerade så helt utlämnad är man ju inte som arrangör om man inte får tag i priser.

Liknande trådar

Dressyr Jo apropå ideella insatser och att ragga hederspriser till tävling, ska vi köra en snabb ”hederspriser jag har gillat att få” fråga...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 465
Senast: Fiorano
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: MiniLi
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
415
Senast: Blyger
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 275
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka