Hederspris vs tävlingsavgift

Sv: Hederspris vs tävlingsavgift

I möjligaste mån ser jag att startavgifterna sänks. Det inte inte roligt att betala 150 kr start för en fjuttig lokal lb eller la. Annars så önskar jag startavgiften tillbaka, förra helgen fick jag en grilltång :rofl:.

Jag vill ha rosett plakett och hederspris. :D

Även om vissa hederspris är astråkiga eller dåliga så tycker jag ändå det är ganska kul.
Ibland får man ju superbra pris. Fick flugspray en gång, mkt uppskattat! :bow:

Fast jag tycker ändå att rosett och plakett är viktigast.

Nu var det rätt länge sedan jag tävlade men så fasligt höga är väl inte (lokalt) avgifterna?
Kan ju förstå att det blir mkt om man tävlar många hästar eller varje helg, men det är väl ett val man får ta..

Jag som rider ponny vill gärna ha hederspris ;)

På stor häst däremot kan jag tänka mig att startavgiften tillbaka är bättre (och kanske även för ponny på regional, där ryttarna är lite mer erfarna och kanske inte blir så glada över en trettionde grimma)

Jag tycker nog att anmälningsavgifterna på lokala tävlingar har blivit högre de senaste åren. Jag menar, att tävla 1,0 och 1,10 på lokal kan kosta upp till 160 kr + 170 kr, vilket jag tycker är rätt dyrt. Och när jag sen vid en placering får en film som jag aldrig har hört talas som så känns det som att jag hellre skulle ha tagit anmälningsavgiften tillbaka...

Fast, plaketten vill jag inte missa! :) Jaa, jag är en sån där senior .. :D
I alla fall, jag håller ändå med er, är det bra hederspriser så är det kul, så jag är kluven!

Men håller ni inte med om att det har blivit dyrare på lokal? (har inte tävlat reg på länge så jag vet inte där)

//trams

kl

Hederspriser är överflödiga, så jag skulle välja anmälningsavgiften tillbaka i alla lägen.
Sedan håller jag med om att det absolut bästa är att strunta i det helt och hållet och sänka anmälningsavgiften för allihopa istället.
Fast plaketen vill jag ha kvar, den rör ni inte.:devil:

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 022
Senast: Bison
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
997
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 170
Senast: Cambrie
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 438
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka