Healing på häst

Maris_

Trådstartare
I morgon kommer det ut en healare till stallet! Jag har då möjlighet att låta henne heala min häst. Nu är fråga, vad är det bra för? Jag vet ytterst lite om sånt, men det har väl med energier och sånt att göra?

Har ni någon erfarenhet från hästar/healing? Kan det "fixa" hälsoproblem och betéendeproblem?

/ Maris

Sv: Healing på häst

Är det reiki eller någon annan form? Jag har haft healer på mina hästar. Den ena tog det verkligen på, han var sjuk när jag fick honom och fick tillbaka mycket energi efter reikihealing. Ramlade ihop under behandlingen men efteråt var han piggare än någonsin. Min andra pålle fick det nyligen men han var så frisk och pigg så det märktes ingen effekt. Han ville inte ta emot någon energi sa healern. Det kan nog hjälpa mot det mesta om hästen är öppen att ta emot och om healern verkligen kan sin sak. Ordet healing betyder ju just hela. Jag har själv fått behandling och det var det värsta jag varit med om, man kände någon annans energi gå rakt in i kroppen och det framkallade känslor jag inte kunde kontrollera, men jäklar vad pigg jag var sen!

Så, nu är hon healad! Jag vet inte exakt vilken form av healing det var, men hon höll en hand i pannan på hästen och en hand på ett område vid halsen. Min häst är frisk vad jag vet, dock tyckte healaren att hon verkade ha ont omkring manken. Hästen reagerade genom att börja hålla på och knuffas med huvudet och sådär. Innan var hon väldigt avslappnad och halvsov. Healaren trodde att hästen skulle bli lite lugnare och så. Förhoppningsvis även på bättre humör, då hon är rätt grinig av sig.

Hon healade även en annan häst i stallet, en treåring som blir väldigt spänd vid tränsning o sånt. Det var andra gången hon healade honom och vi tycker att han är lite mer avslappnad vid tränsning och sadling och sånt.

Det var spännande iaf, jag vet inte om jag "tror" på det, men det är intressant att prova och se om det blir någon skillnad! Den här healaren har inte hållit på med hästar tidigare, utan gör det nu mest i utbildningssyfte för sig själv.

/ Maris

Vad kul! :)
Jag healar en hel del, mest djur, och framförallt hästar är så Oerhört positiva till det - ber om mer så fort de ser en :D .
Att din häst knuffades och hade sig berodde (tror jag) nog på att det kliade, eller vad jag nu ska kalla det...när man börjar heala känns det som...tja, myror?! :confused: Jättehäftig känsla faktiskt. Har du provat själv någon gång? Om inte så gör det :bow:

Som B&B skrev så betyder healing hela, och det kan hela mycket.
Till viss del kan man fixa hälso - och beteendeproblem, det beror lite på vad det är som är "fel", och vad det beror på. Ibland blir det som ett pussel, för att få rätt på allt i slutänden måste man lägga alla bitar på plats..och det är inte det lättaste alla gånger ;) (så är min erfarenhet iaf, och den är inte Jättestor direkt...finns andra som kan det mkt mkt bättre :D )

Kul att du vågade prova trots att du inte "tror" på det, önskar att fler vågade sig på det. För det är en häftig värld det där med energier!

Ja det verkar vara lite häftigt! Stallägaren har fått healing några gånger så hon har berättat lite om hur det känns för henne! Det ska bli intressant att se hur min häst påverkas av det!

Jag ska prova jag med! Jag har ju ont i lederna, huvudvärk o spänningar o sånt, så det kan ju vara värt att prova!

/ Maris

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 052
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 164
Senast: Kilauea
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
359
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka