F
Fruentimber
Corgi, C/C, SKK
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man bedömer både passform mellan höftledskula och höftledsskål, dels på djupet av skålen dvs. hur djupt höftledskulan ligger inne i skålen.Vad är det man tittar på? skålningen på höftleden? Hur djup den är?
Jag brukar gå in i den när jag vill ha lite underhållning. När kreti och pleti anses veta mer än SKKs avläsare
Precis och upprördheten när man tagit flera bilder. I mina ögon är det inte ett tecken på inkompetens utan på noggrannhet.Jag blir också förundrad över att en pytteliten snedhet i en bild - utan att veta om det gick att få hunden rakare eller hur många bilder som skickades in - leder till massiv upprördhet. Men bara om resultatet inte blev det önskade. Så länge hunden är fri på höfterna enligt avläsningen bryr man sig inte...
Ligger han verkligen rakt?Här är på min valp som var ca 4.5 månad när bilderna togs. Hoppas på att dom får en ok avläsning när han är vuxen sen. Vänster höft (höger på bilden) ligger ju helt klart mer tight än den högra höften, men tycker ändå det ser okej ut.
Nä, så tänker att det kanske påverkar bilden lite också? Han är byggd som en ål så kan inte ha varit lätt att få honom att ligga rakt även om han var sederad. Han är helt sladdrig överallt.Ligger han verkligen rakt?
Ser ut som att han är lite lutad/sne åt hans vänster
Han ligger lite snett i bilden men bäckenet är rakt. Om du tittar ser du att "vingarna" är lika och alla hålen lika stora.Ligger han verkligen rakt?
Nej, han ligger inte rakt. Bäckenet är roterat.Ligger han verkligen rakt?
Man tittar på flera saker. Man kollar bakstödet, hur djup/grund skålen är, pålagringar, Norbergs vinkel, passform mm.Vad är det man tittar på? skålningen på höftleden? Hur djup den är?
Jag gissar att högra är C, skålen ser lite grundare ut.Fast avläsningarna är lite hawaii tycker jag.
På den här bilden bedömdes ena som C/C och den andra som B/B. Gissa vilken som är vilken? Visa bifogad fil 127057
Fast avläsningarna är lite hawaii tycker jag.
På den här bilden bedömdes ena som C/C och den andra som B/B. Gissa vilken som är vilken? Visa bifogad fil 127057