iliedtoday
Trådstartare
Hej hej! Jag letar sidepull just nu och undrade om det här hade någon hävstångs effekt?
Förlåt i förväg om det är en dum fråga
Förlåt i förväg om det är en dum fråga

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det har det inte. Fast det sätter tryck på hästens nacke och under käken, samt nosryggen då, när man tar i tyglarna.Hej hej! Jag letar sidepull just nu och undrade om det här hade någon hävstångs effekt? Visa bifogad fil 163910
Förlåt i förväg om det är en dum fråga![]()
Visa bifogad fil 163911
Så det det ut när det inte sitter på hästen
Tack! Skrev lite fel med sidepull, letar bettlöst utan hävstång inte specifikt sidepull!Hävstångseffekt har det inte. För det krävs en hävarm och något som håller emot som hackamore med skänklar har. En hävstång gör att man får en kraftig styrka mot det man använder hävstången mot av en minimal styrka från sig själv. Det är därför viktigt att man kontrollerar hur starkt det faktiskt blir mot hästen så man inte tar i utan verkligen rider med pyttesmå rörelser i handen.
Ett sidepull har alltså ingen hävstång. Det du visar bild på är dock inget sidepull.
Tack, ja jag skrev fel, letar bettlöst utan hävstångs effekt!Det här är ett cross-under.
Tack, nej jag skrev fel, letar bettlöst utan hävstångs effekt inte specifikt sidepull!Nej det har det inte. Fast det sätter tryck på hästens nacke och under käken, samt nosryggen då, när man tar i tyglarna.
Det är för övrigt inte ett sidepull.
Tack, nej jag skrev fel, letar bettlöst utan hävstångs effekt inte specifikt sidepull!