Havrefri musli?

P

PonnynPolo

Tänkte fråga om det är någon mer än jag som kör med havrefri musli till sin/sina hästar?

Det ska tydligen vara bra för hästar som blir heta av havre men samtidigt innehålla alla vitaminer en häst behöver. Inge mer foder ska behövas ge mer än hö (självklart saltsten/salt).

Vad tycker ni om saken? Är det ett bra foder?

:D Jennie

Sv: Havrefri musli?

Jag fodrar havrefri musli till mitt fullblod.

många foder säger sig vara kompletta. det är en myt - det beror på sammansättningen totalt av din foderstat, och värdena på grovfodret och resten som du fodrar med. du måste ha ett analyserat grovfoder för att veta vilket kraftfoder som fungerar bäst och ger en komplett foderstat.

om du ber moderator flytta tråden till Foder forumet där den hör hemma, får du flera svar!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 080
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 773
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 051
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar