Sparvoga

Trådstartare
Har en häst som verkligen kan skrämma ihjäl sig och andra :eek:
Han ca 1kg havre + kraft pluss blå/röd 1kg. Nu till min fråga, ni som har erfarenhet av hästar med fullblod (mamman har gått löp) även ni andra också, är det så att havre kan sätta sig i huvet?? om man kanske skulle prova att byta ut havren för att se om det blir någon skillnad, vad tror ni. En del säger att havren kan det en del inte.... Tacksam för alla synpunkter!!
 
Sv: Havre??

Eller ta bort havren helt och fodra nagon musli istallet - det finns musli som ar tillverkat just for "heta" hastar. Tex Red Mills Cool 'n Cooked (om ni har det i Sverige).

Min gamla falttavlans hast (han pa anvandar bilden) talde verkligen inte havre, han blev helt stollig i skallen, samt svullnade upp i benen....hovarna blev kokheta pa honom dessutom. Det ar en allergisk reaktion som kan handa hos vissa fullblod, det ar ganska vanligt faktiskt.

Jag ger valdigt sallan havre till nagon av vara hastar, det gar lika bra med betfor och korn eller musli som passar.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 765
Senast: Bee
·
Hästvård Hej! Min pappa har en kallblodstravare vars öga plötsligt började rinna kraftigt för ca 2 veckor sen. Veterinären sa att han troligt...
Svar
5
· Visningar
1 199
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp