Havens örtmüsli

Leeelot

Trådstartare
Någon som vet om det har lika "örtig" doft (typ tandkräm) som St Hipp Naturmüsli? Kräsen häst som gillar den, men har lite för mkt protein..... O om kornen är typ stora, o inte massa "mjöligt":p

Enligt deras innehållsförteckning: fänkål, pepparmynta, timjan, koriander, mejram, Och det är pepparmynta som luktar 'tandkräm'.

Eller... tandkräm luktar pepparmynta.

Ok, eftersom jag inte läste ditt inlägg ordentligt:

Hipployt: fänkål, pepparmynta, timjan, koriander, mejram
Havens: eucalyptus, timjan, pepparmint, mynta, mejram och basilika.

Mynta/pepperamynta luktar starkt, och det vi människor kanske märker mest, vad din häst kommer att säga om dessa vet jag inte.

Det låter ju även som att det är hela 'korn' och inte mjöligt. Men det vet man ju inte, och det kan även skilja lite från säck till säck, har jag märkt

Nja, vill gärna ha svar fr någon som vet...inte tror.:)
St Hipp Naturmüsli SOLO som jag köpte först pga lägre stärkelse mm innehåller också örter (bla mynta), men luktar ingenting. O den är väldigt mycket smått i, så fick slänga varje dag....

Inget svar på frågan i sak - men förutom dopingsaspekten (som ju finns oavsett om du tillsätter själv eller det redan är tillsatt) så kan du ju köpa mynta/pepparmint och själv tillsätta vilket foder du vill.

Det är så jag får i mina mineralerna de annars anser smakar bajs.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
524
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
424
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 574
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter