Hästvaccination

M

music

Hej, undrar vad som händer om man glömt att vaccinera hästen mot influensa och inte gjort det efter 1 år. Det är så att veterinären har inte skrivit när nästa ska tas, och inte jag heller. Tidsintervallerna är ganska konstiga, och jag kommer inte ihåg riktigt vad som hände, men en gång var han tvungen att ta om en vaccination eftersom det gick för lång tid el nåt sånt.
Det står 3 st FT och 2 st F och jag vet inte vad som är vad..hoppas nån fattar vad jag menar..

Sv: Hästvaccination

music skrev:
Ok, så jag MÅSTE alltså göra det?

Om du vill kunna tävla - JA du MÅSTE det.

I lindriga fall kan man fladdra med ögonfransarna och be veterinären bakåtdatera i intyget, men då handlar det om max en vecka du missat.

TR är stenhård, har du missat med EN DAG så är det bara att börja om.

Om du inte tävlar, inte tränar i ridhus eller åke rpå kurs eller liknande där de kräver up to date vaccination kanske du omgående bara kan ge missade sprutan och ha skydd ändå, men det får du höra med vet.

Men ska du täcla etc så ja du MÅSTE göra om grunden.. =/

Sv: Hästvaccination

ok..ja då e de bara o göra om allt (suck) stackars pålle vad dum i huvet matte e.. :mad:

Liknande trådar

L
Mat Hej! Dethär kanske är en konstig fråga men det är ju många här som är bra på mat och sånt så kan iallafall prova att fråga om nån har...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 217
Senast: Trasten
·
L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär kanske kommer låta jätte dumt men jag vill skriva lite om i tisdags. Och det som hände då var att jag försökte att ta själv mord...
2
Svar
27
· Visningar
2 592
Senast: LiviaFilippa
·
L
Övr. Hund Varning att dethär är om av livning och död så läs inte ifall ni tycker att sånt är jobbigt! ❤️ Men jag undrar bara några saker om av...
2
Svar
39
· Visningar
4 075
Senast: Sol
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet inte varför jag skriver dethär. Eller jo egentligen så tror jag att det är två andledningar. Och det ena är för OM det kan...
2
Svar
25
· Visningar
3 019
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka