Hästuppfödaren Jespers raseriutbrott i ”Lyxfällan”

Här blir hästuppfödaren Jesper rasande på Lyxfällan.
21-åringen har nästan en halv miljon kronor i skulder – men när programledaren Magnus Hedberg föreslår att Jesper ska sälja sina hästar för 100 000 skriker han:
– Ni kan packa ihop och dra härifrån. Sätter ni foten i huset en gång till så polisanmäler jag er.
Sedan hoppar han in i bilen och gasar fram på grusvägen så att kamerateamet får söka skydd i skogen. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.expressen.se/dinapengar/hastuppfodaren-jespers-raseriutbrott-i-lyxfallan/
 
Här blir hästuppfödaren Jesper rasande på Lyxfällan.
21-åringen har nästan en halv miljon kronor i skulder – men när programledaren Magnus Hedberg föreslår att Jesper ska sälja sina hästar för 100 000 skriker han:
– Ni kan packa ihop och dra härifrån. Sätter ni foten i huset en gång till så polisanmäler jag er.
Sedan hoppar han in i bilen och gasar fram på grusvägen så att kamerateamet får söka skydd i skogen. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.expressen.se/dinapengar/hastuppfodaren-jespers-raseriutbrott-i-lyxfallan/
Vad är det för hästar han har, då?
 
Jag kan faktiskt förstå att han blir arg. Det är ju aldrig bara en häst, de är ju familjemedlemmar. Man får vara lite ''snällare'' när man pratar om att sälja djur tycker jag.
Men de som har barn kanske får rådet att adoptera bort barnen? Barn är ju skit dyra
 
Jag kan faktiskt förstå att han blir arg. Det är ju aldrig bara en häst, de är ju familjemedlemmar. Man får vara lite ''snällare'' när man pratar om att sälja djur tycker jag.
Men de som har barn kanske får rådet att adoptera bort barnen? Barn är ju skit dyra

Fast njae.. hästar är en lyxvara, oavsett hur fäst man blir. Att då ha flera när man är skuldsatt, det går liksom inte.
 
Jag kan faktiskt förstå att han blir arg. Det är ju aldrig bara en häst, de är ju familjemedlemmar. Man får vara lite ''snällare'' när man pratar om att sälja djur tycker jag.
Dock var ju det största problemet enligt honom själv inte att hästarna var familjemedlemmar, utan att de värderades för lågt.
Är det verkligen en tvättäkta familjemedlem bör man ju rimligen inte bli mer eller mindre förbannad beroende på om man erbjuds 100 000 eller 300 000 för dem. Man går ju inte med på att sälja sina barn bara summan är tillräckligt hög heller.

Men att Lyxfällan eftersträvar en snabbaste och inte nödvändigtvis den mest ekonomiskt gynnsamma försäljningen av ägodelar för att få in pengar är ju inget nytt, det bör ju deltagarna vara medvetna om när de tackar ja till att medverka. Maken brukar få frispel här hemma i soffan när de säljer någons TV-spel till återförsäljare som inte ens betalar hälften av vad de fått om de annonserat ut dem på FB istället...
 
Fast han måste ju själv godkänna det och skriva på ett avtal.
Är man med i Lyxfällan måste man nog inse att man blir av med allt som det finns värde i.
Vad jag förstår visste han inget förrän han kom hem och de stod och väntade på honom med kamerorna rullande, hästarna stod dessutom på hans far så varför de drogs in öht fattar jag inte. Hade det varit min sambo hade jag slängt ut henne.
 
Vad jag förstår visste han inget förrän han kom hem och de stod och väntade på honom med kamerorna rullande, hästarna stod dessutom på hans far så varför de drogs in öht fattar jag inte. Hade det varit min sambo hade jag slängt ut henne.

Om han bekostar hästarna är det ju ett problem i hans ekonomi. Att hästarna står på hans far är väl sannolikt för att undvika utmätning av fogden.

Klarar man inte av sin ekonomi kan man inte ha häst. Enkelt.
 
Vad jag förstår visste han inget förrän han kom hem och de stod och väntade på honom med kamerorna rullande, hästarna stod dessutom på hans far så varför de drogs in öht fattar jag inte. Hade det varit min sambo hade jag slängt ut henne.
Han skrev ju på kontrakt med fullmakt innan. Då lämnar man ju över all kontroll.
Sen borde han ju då tagit reda på mer information innan han skrev på. Vill man inte bli av med kontrollen över ekonomin så var inte med i Lyxfällan.
 
Han skrev ju på kontrakt med fullmakt innan. Då lämnar man ju över all kontroll.
Sen borde han ju då tagit reda på mer information innan han skrev på. Vill man inte bli av med kontrollen över ekonomin så var inte med i Lyxfällan.

En fullmakt betyder att någon annan får agera i ens ställe, den innebär inte att någon annan får göra vad den vill mot ens vilja.

Jag stör mig ofta på att det viftas med den där fullmakten när deltagarna är motsträviga. En fullmakt kan alltid tas tillbaka, och om en deltagarna säger att "Jag vill inte att ni säljer X" så kan inte programledarna göra det med stöd av fullmakten. Det undrar jag om deltagarna informeras om.

Sedan tror jag säkert att det finns en del mindre trevliga sanktioner inbyggda i avtalet för själva deltagandet i programmet om man vill avbryta sitt deltagande, men jag irriterar mig på hur fullmakten används (dvs felaktigt).
 
En fullmakt betyder att någon annan får agera i ens ställe, den innebär inte att någon annan får göra vad den vill mot ens vilja.

Jag stör mig ofta på att det viftas med den där fullmakten när deltagarna är motsträviga. En fullmakt kan alltid tas tillbaka, och om en deltagarna säger att "Jag vill inte att ni säljer X" så kan inte programledarna göra det med stöd av fullmakten. Det undrar jag om deltagarna informeras om.

Sedan tror jag säkert att det finns en del mindre trevliga sanktioner inbyggda i avtalet för själva deltagandet i programmet om man vill avbryta sitt deltagande, men jag irriterar mig på hur fullmakten används (dvs felaktigt).

Jag har också funderat på detta med fullmakten och hur den används. Det är ju inte så att bara för att man skriver på en fullmakt kan programledarna agera som en "god man" eller överförmyndare.

Jag har svårt att kolla på lyxfällan just av anledningen att de säljer saker till underpris. Samtidigt som jag kan förundras över hur folk tänker när det gäller sina prioriteringar över ekonomin.

/Lizzie
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp