- Svar: 9
- Visningar: 751
En hästtransport med en häst ombord har vält i Hylte under fredagskvällen. Veterinär har varit på plats och hästen har förts bort i en ny transport. Trafiken på Nissastigen, riksväg 26, har påverkats.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De är ofta i chock eller sederade. Tanken är fin att de går att lasta på men det är inte alltid så fint som det kan låta.Är det inte rätt rörande att många hästar som är med i olyckor, ändå går att lasta på direkt efter? Jag blir så varm i hjärtat av sånt![]()
De är ofta i chock eller sederade. Tanken är fin att de går att lasta på men det är inte alltid så fint som det kan låta.
Jag missförstod kanske dig för jag trodde du menade efter olyckan men du menade överhuvudtaget?Endel kanske. Några har ju tävlat efter, så de lär knappast vara sederade.
Jag har svårt att tro att någon startar en häst som varit med om att en transport vält startas efteråt utan att de stått under observation och vilat. Den här flyttades till ett annat stall över natten.Endel kanske. Några har ju tävlat efter, så de lär knappast vara sederade.
Jag har svårt att tro att någon startar en häst som varit med om att en transport vält startas efteråt utan att de stått under observation och vilat. Den här flyttades till ett annat stall över natten.
Jag missförstod kanske dig för jag trodde du menade efter olyckan men du menade överhuvudtaget?
Ja, den välte och det tog tid att få ut hästen som sedan transporterades till ett annat stall. Läs artikeln.Vet inte om den vält (vilket jag inte skrev heller), men den var med i nån form av olycka. Travare.
Då missförstod jag dig lite men jag vet ett par som tyvärr varit med om olyckor och det har tagit extremt mycket tid för dem att våga och flera av dem har ju behövt åka till veterinären efteråt i omgångar och då behövt ha lugnade i kroppen för att kunna lastas. Så det är nog en kombo av att ha tillit till sin människa och lugnande tills de övergår till att ha full tillit och visst är det fantastiskt att de vågar ha det igen.Över huvud taget, ja.