Hästsport är stort – utom i medierna

Sv: Hästsport är stort – utom i medierna

Fotbolls-EM kan man visa varje dag i en hel månad och ta upp halva tablån och sedan dessutom visa matcherna i repris dagen därpå. Inte nog med det så ska varenda match analyseras sönder en timme innan själva matchen ens börjat!

När det är VM i hästhoppning/dressyr kanske vi på sin höjd får se ett entimmes sammandrag sådär någon gång i månaden. Och han har rätt som han skriver om att man inte ens bryr sig om att öppna sportbilagan. Man vet ju att det aldrig står något annat än fotboll/hockey.

Jo visst ja, jag glömde ju att det visst står om hästsport; Vi som är intresserade av de andra grenarna inom ridsport får hålla till godo med traven, det är ju en tröst *djup sarkasm*

det är inte klokt helt enkelt!
det är bara för att det är killar som spelar fotboll och hockey, hade det varit mest tjejer så hade det nog aldrig visats på tv heller....

det är inte klokt helt enkelt!
det är bara för att det är killar som spelar fotboll och hockey, hade det varit mest tjejer så hade det nog aldrig visats på tv heller....

Exakt!

Och så har de de där löjliga små whiteboard-tavlorna där de ritar upp att "exakt såhär springer ljungberg så sparkar han där och då blir det såhär" och bla bla. Jag menar - det är ju inte ett dugg intressant för de oinsatta. Då är väl en fin dressyruppvisning lite mer "allmänt" - något som alla kan uppskatta?

Jag tror det var svt's sportchef som sa att de visar så lite hästsport eftersom tittarsiffrorna brukar vara så låga. Konstigt med tanke på att den enda hästsport som visas är mitt på dagen eller mitt i natten... :mad:

Att man inte visar SM för islandshästar är väl ingen direkt skandal, det upprör väl mest stockholmarna och de som bor däromkring:devil:

Däremot tycker jag att det är skandallite sändningar från hoppning t ex eftersom det är en utbredd hästsport i det här landet, på alla nivåer. Är själv mest dressyrintresserad men det har jag viss förståelse för att man inte sänder alltför mycket av - underhållningsvärdet är rätt litet om man inte är insatt i dressyr.

Skandal med tanke på att ridsporten är Sveriges 2:a största folksport...

HÅller me om att det Är dÅligt att dom inte vissar nÅgot .. SjÄlv sÅ rider ja pÅ elit nivÅ sjÄlv och jobbar inom lanslaget .. Det Är skamligt att ni inte vissar mer ...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka