Hästskador och filminspelning?!

Seabaz

Trådstartare
Jag sitter just nu och kollar på en rätt ny film där handlingen är "en gång för länge sedan" och så är det massa krig och häst-scener!

Har inte tänkt på det för än nu men alla vet väl hur man får en pålle att falla? Man drar i ena tygeln så huvudet vrids och sedan lutar man sig själv åt andra hållet så tappar pållen balansen och ramlar, alltid med huvudet högt....

Kan det inte bli fruktansvärda skador i bogen på hästen? Dom faller nästan alltid på bogen ser det ut som... Eller ser man till att dom faller på nån typ av madrass när man filmar?

Sv: Hästskador och filminspelning?!

Ryktet sager att det ar madrasser... har inte sett det sjalv (i verkligheten menar jag da!) men jag har svart att tro att de skulle riskera helsabbade bogblad.. eller jag Hoppas i alla fall det. Sa jag valjer att tro pa de tjocka madrasserna!

Sv: Hästskador och filminspelning?!

Numera är det oftast rätt dyra stunthästar som faller på madrasser. Men det varierar ju självklart med landet och tiden...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 915
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Det var länge sen jag skrev och mycket har hänt sen dess. Jag hade/har en ätstörning och en del andra diagnoser. Mitt mående är svajigt...
Svar
17
· Visningar
2 009
Senast: Qelina
·
Kropp & Själ Det här blir jättelångt och lite personligt men jag är så himla uppgiven just nu. För mer än ett halvår sedan fick jag hjärnskakning och...
Svar
16
· Visningar
4 727
Senast: Skogstokig
·
Hundhälsa Nu vänder jag mig till allvetande buke för att se om ni har några erfarenheter av mitt "problem" eller några tips och ideér... Min vita...
Svar
15
· Visningar
12 016
Senast: simba_112
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka