Hästschampo

Sv: Hästschampo

Jag har en isabell med mkt man o svans.Tvättar första schamponeringen i balsamdiskmedel (yes el lidls) .I andra scamponeringen anv jag schampo för blont hår i man o svans o ev diskmedel igen på resten. Brukar avsluta med balsam i man o svans. Sen när han är torr foxfire pälsglans.. Lite kyllera på knä o hasor gör att dom inte missfärgas lika lätt över natten i boxen.

Jag har Leovet Tetree schampo, suveränt, hästen blir ren, det vita blir vitt och dessutom hjälper det mot klådan efter myggor ol på sommaren. Evt andra hudirritasjoner :)

Vilket är det bästa schampot ni testat?

Vill ha ett som rengör kanonbra, ger fin glans. Och ett som är bra till vita partier, har tidigare kört med Quicksilverschampo men det är inget jag sett på flera år nu tyvärr.

Till det vita (stora vita hovskägg) använder jag Yes Sensitive. Det är det enda jag träffat på som får ren lurvet hjälpligt...

Liknande trådar

Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
424
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: Jahopp
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
611
Senast: Pegasus63
·
Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom... 2
Svar
22
· Visningar
1 260
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Har du en åsna?
  • Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Akvarietråden V