O

_otursbarn_

jag har eventuellt skaffat mig en ny ponny som inte har något pass.
Så nu undrar jag:
Vilka papper är det som ska skickas in?

Men om jag ska tävla undertiden papprena är inne för att få passetm, vad gör jag då?

Sv: Hästpass

araben!? vill förvarna dig att ditt pass kommer dröja.
tog 7 mån att få passet till min arab från ARAB registraturen.
http://www.sahf.se
under ARAB ser du vad du ska göra.
Påpeka att du behöver passet fort pga tävlingar, så kanske dom skyndar sig. jag fick ringa o tjata efter 6 mån,,,,,
iår behöver du inte uppvisa pass på tävlingar så vitt jag vet, utan from ´05. men tävlingsäsongen hinner nog inte dra igång innan du fått ditt pass, så om du är snabb så hinner du.

hästen ska ha reg.beviset, haft ute id-kontrollant för id-beskrivning (passa gärna på o chippa då också), och skickar in dessa handlingar till arab. gärna med rek.brev så det ej kommer bort på posten.

JO men ja menar om jag ska tävla undertiden som jag väntar på passet.. hur gör jag då med alla papper som ska visas upp på tävlingen?

prata med ARAB, och be dom ge dig en skriftlig påskrifen lapp om att du har ditt pass under behandling. (du måste betala passet först, kostar ca 500 kr) det är nog det enda du kan göra.

förhoppningvis.

Jag hoppas tävlingsarrangörer har i åtanke att passarbetet på alla hästar nu kommer ta tid, så det är många som inte kan få sitt pass innan år 2005 början. Men har du ett kvitto på att du betalt passet samt att det är under behandling, borde det funka lika bra som du är "interim" på en ryttarlicens. Dvs du väntar på och får den.
Ta gärna kopia på reg.beviset och ta med på tävling också "utifall att".

okej, men man skickar inte in nåt mätintyp och sånt då eller?

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: MiniLi
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: Elo
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 787
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka