Hästmisshandel

R

R0NJA

Vet inte ifall någon läste i aftonbladet om en riksdagsman (m) som nu är anmäld för hästmisshandel. Han hade två shetlandsponnier som de var tvugna att avliva pga undernäring. De hade även hittat 4 döda kråkor i hästarnas vatten. Hans anser att han är oskyldig och har skött hästarna bra då de var 28 och 32 år gamla. Han sa även att de hade haft fång och va därför tvugna att gå på en extrem diet, och hur kråkorna hamnat i vattnet visste han inte.
Vi har haft en shetlandsponny med fång, tror många fler har haft det, men han var aldrig så undernärd så han var tvungen att avlivas pga det . Det här gjorde mig väldigt upprörd, att en som ska styra vårat land kan göra så...

Sv: Hästmisshandel

Det låter inte klokt! :mad: :cry:

Och har man en häst emd fång måste den väl ändå få äta hö (det fick min). Kan den inte äta mat är det väl bäst att avliva den!

Vet inte ifall någon läste i aftonbladet om en riksdagsman (m) som nu är anmäld för hästmisshandel. Han hade två shetlandsponnier som de var tvugna att avliva pga undernäring. De hade även hittat 4 döda kråkor i hästarnas vatten. Hans anser att han är oskyldig och har skött hästarna bra då de var 28 och 32 år gamla. Han sa även att de hade haft fång och va därför tvugna att gå på en extrem diet, och hur kråkorna hamnat i vattnet visste han inte.
Vi har haft en shetlandsponny med fång, tror många fler har haft det, men han var aldrig så undernärd så han var tvungen att avlivas pga det . Det här gjorde mig väldigt upprörd, att en som ska styra vårat land kan göra så...

Tja, är inte förvånad, han är ju borgare & de är ju inte kända för att vara medlidande för de svaga iaf:smirk:

Jag hörde om det där och det är fruktansvärt att en människa i så hög "ställning" kan bete sig på det sättet....

chrysler- Du tar orden ur min mun! :bow: :bow:

Helt säker på att han inte ens blir dömd för nåt heller....

Tja, är inte förvånad, han är ju borgare & de är ju inte kända för att vara medlidande för de svaga iaf:smirk:

Så du menar att inga sossar och vänsterpartister någonsin blivit anmälda för misshandel. :smirk:

Vi vet inget om denna historia, mer än att han är anmäld, det kan vem som helt bli, och dessutom vet jag inte om just aftonbladet är en tidning som är känd för att skriva sanningar.

Dagsböter som oavkortat skulle gå till djurskyddsverksammhet! Dessutom tycker jag att han skulle bli dömd att skämmas offentligt!!Även om han påstår att han skött hästarna bra,och det bevisligen inte har fungerat så är han skyldig att avliva djuren. Inför skammpålen på torget!!!!:devil:

Dagsböter som oavkortat skulle gå till djurskyddsverksammhet! Dessutom tycker jag att han skulle bli dömd att skämmas offentligt!!Även om han påstår att han skött hästarna bra,och det bevisligen inte har fungerat så är han skyldig att avliva djuren. Inför skammpålen på torget!!!!:devil:

:bow::devil::bow:

enligt gubben så berodde allt på fången.
då kan man ju fråga sig varför hästarna var så långa i tårna att dom inte kunde röra sig.:mad:
fånghästar skall ju ha korta tår.
sannolikt var väl snarare att han inte hade tid samt att det är
" jobbigt " att skaffa hö, ta ut hovslagre mm.
rent ut sagt så sket han i hästarna.

I mina ögon är detta djurmisshandel och försummelse, skulle va intressant att följa den rättegången. Hoppas att han får iaf ett halvår i fängelse.

Med tanke på vad han jobbar med så tror jag inte det :angel: Han klarar sig säkert undan med ett lite sämre rykte bara eller nåt liknande

Så du menar att detta inte sker bland "arbetare"...:smirk:... Skit finns i alla läger så lägg ner politiksnacket i det här sammanhanget.

Med tanke på vad han jobbar med så tror jag inte det :angel: Han klarar sig säkert undan med ett lite sämre rykte bara eller nåt liknande

ja de har visst något speciellt. de gör upp lagar och regler som de själv anser sig inte behöver följa. dessutom om man gör såhär mot ett djur så måste man sakna samvete..

*KL*

Självklart är jag medveten om att djurplågare finns i alla läger men jag hade hoppats att folk förstod ironin i mitt inlägg.

Vet inte vem som skrev om fängelsestraff men det har förekommit mkt värre fall där djur legat döda osv men inget fängelse & inte ens förbud att ha djur i de flesta fall har utdömts så vi kan nog förvänta oss att människan går fri, med lite tur & en klok domare får han dagsböter.

Hur man än vinklar det så verkar det inte rätt...
Men funderar allvarligt på varför 4 kråkor går och dränker sig i samma vatten????? Självmord, sympatikänsla eller annan yttre faktor? Någon som kan fåglars betende?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka