--hästmassör--

M

Mifellen

Är det många som använder sig av hästmassörer inbart i förebyggande syfte. Funderar på att ta ut en till mig för att känna igenom min pålla. Är det värt det?
Någon som vet en bra hästmassör i Karlstadtrakten? pm:a gärna!!!

Sv: --hästmassör--

Jag har gjort det på förra medryttarhästen i 2 års tid (1 ggr/mån).
Jag tycker absolut det är värt pengarna.
Fördelen är att man oftast kan upptäcka saker innan det blir problem.

Jag har andvänt mig av både massör och eqitterapeut.
Hästen tyckte att massagen var UNDERBAR!!!
Jag å andra sidan föredrar equitterapeuten då jag upplevde att det gav mer resultat. Hästen som tidigare varit stel och sur blev mjuk smidig och arbetsvillig.

Hittade en sida som verkar värd att kolla in. http://www.hastmassage.com/

jag gör det, tkr det är superbra för då får man reda på ev stel/ömheter (o får det bekräftat om man känt nåt i ridningen osv).
sen har jag en äldre häst o då är man ju kanske ännu mer uppmärksam på ev stelheter, så ja massage är kanon!
hästarna gillar det verkligen oxå så jag tkr det är väl värda pengar.
kostar 400 kr, masseras en gång i månaden.

Jag gör. Massören hittar spänningar och saker INNAN de blivit ett stort problem, jag inbillar mig att det sparat oss massor. Om inte annat, så tycker hästarna att det är vääääldigt skönt....

Har också tänkt att börja göra det. Har hört många som gör det och tänkte att det alltid kan vara bra:)

nån som vet skillnaden på ET och massör? Vad blir det för olika "resultat"? Vad är bäst?

Hej . många har ställt samma fråga och jag tror jag har svarat hundra gånger på den.. så sök på gamla trådar :)
mvh
Lejonelle (dipl hästmassör)

Jag tar ut massör till min pålle regelbundet, och masserar själv så gott jag kan mellan gångerna. "Min" massör är equiatriker, så hon gör även lite annan behandling på honom vid behov.
Jag tycker det är bra i både förebyggande och behandlande avsikter, dels märker vi oftast direkt om något är fel eller på väg att bli fel, och dels så är behandlingen super om han har blivit extra stel av någon anledning till exempelt.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 967
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
578
Senast: tara
·
Utrustning Letar ny sadel till min ena pålle som har tappat muskler efter fölning mm. Utprovaren sa för flera år sen att hon har en rak rygg...
Svar
0
· Visningar
296
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar