hästmassage

P

Provincia

Hej!
Jag är nyfiken på hur många som använder sig av hästmassörer och hur ofta? Vore jättebussigt om ni kunde dela med er erfarenheter utav detta, bra, dåligt?

Hoppas på svar! :banana:

Sv: hästmassage

Jag har regelbundet haft massör på min medryttarhäst
under dom 2 sita åren.
Det har blivit ca. var 4-6 vecka oavsett om det har
behövts eller inte.

Jag har bara positiva erfarenheter av detta.

Hej!

Jag är utbildad massör, med en metod som går på djupet och får med all muskulatur. Och jag masserar mina hästar regelbundet. Får även regelbunden massage av en massör som gått kursen för människa och kan då känna hur det känns att få denna sorts massage och har också upplevt vilken skillnad det gör! Ser detta på mina hästar också. Sedan stretchar jag i komb med massagen och det ger helt klart positiva resultat!

Lånar din tråd lite och slänger in en till fråga...

Vad är din uppfattning om hästar med KS/överridande tornutskott? Existerar sjukdomen eller är det spänningar?

Har läst "en friskare häst med hjälp av punktmassage, stretching och psykiskt välbefinnande" el. liknande av Chris Olson, och han skriver att enligt honom så existerar inte detta och alla hästar som han behandlat med punktmassage har blivit friska.

Hej

Jag är hästmassör och alltså ska inte jag utnyttja din tråd för att övertyga dig om hur bra det är med hästmassage men jag kan berätta en sann historia om massage rent allmänt, något jag själv har varit med om.

I många år hade jag väldiga problem med ont mellan skulderbladen. Ibland mer, ibland mindre men alltid ont, varje dag. Jag var van vid värken och tänkte inte så mycket på det. Det var helt normalt för mig att ha ont. Omedvetet brukade jag rulla på axlarna, försöka komma åt att trycka eller gnugga på de ömma ställena när det värkte extra mycket. Detta gjorde jag en dag när jag satt på en föreläsning under min utbildning till hästmassör.