Vita_N_6520
Trådstartare
Har fått för mej om att det är en hög som går på sånt här..?!
Så nu har jag lite frågor till er..
0.Vilken årskurs går ni..?
1.Hur ofta får ni rida?
2.Hur ofta har ni lektioner (teori/praktiskt) i stallet?
3.Bor ni på internat? hur trivs ni med det?
4. Har ni bra scheman?
5.Vad inriktar sig erat gymnasie på (körning, hoppning etc..)
6.hur är era hästar? Välutbildade?
7. hur många timmar häst ha ni i veckan..?
8.Lite annan fakta/grejjer om det som ni kommer på..?!
(alltid kul o jämföra o se hur andra har det.)
Kan ju svara på mina egna frågor iaf..:
0. Jag går 2:an på Np med profil häst.
1. I ettan fick vi rida 1gång i veckan ungefär. Nu blir det 3-4 ggr i veckan varav en är hoppning och minst en dressyr. I trean har vi som praktik på skolan i några veckor där vi får rida flera hästar om dagen.
2.Teori har vi max en lektion i veckan (1½ timme)
3. Nej jag bor hemma och pendlar. Skulle nog inte orka med folket på internatet..
4. Jaodå det är dugligt. Iaf nu. Hösten i 2:an va skitjobbig, men nu är det bättre. Lite för långa hålor då och då bara bla 3-4½ timme på tisdagar.. *urk*
5. Vi har mest inriktat på dressyr, då vi har en dressyrtant till ridlärare. Men vi får som sagt hoppa 1gång i veckan oxå samt även köra halva terminen i 2:an plus lite till, och så kommer vi åka ut några gånger till western/islänningstall sen i 3:an
6. Jag kan inte påstå att ja är så förtjust i våra hästar. De flesta är väl utbildade till LA dressyr ungefär. Några av dem har gått upp till 140 hoppning för några år sen.
Å så har vi precis fått dit två körhästar som tävlat på internationell nivå... ( *skryt* )
Men ja kan ju itne påstå att vi har några superhästar i ridningen...
7. Vi har just nu 8 timmar i stallet i veckan.
8.Hmm.. kommer inte på nått just nu..?!
Så nu har jag lite frågor till er..
0.Vilken årskurs går ni..?
1.Hur ofta får ni rida?
2.Hur ofta har ni lektioner (teori/praktiskt) i stallet?
3.Bor ni på internat? hur trivs ni med det?
4. Har ni bra scheman?
5.Vad inriktar sig erat gymnasie på (körning, hoppning etc..)
6.hur är era hästar? Välutbildade?
7. hur många timmar häst ha ni i veckan..?
8.Lite annan fakta/grejjer om det som ni kommer på..?!
(alltid kul o jämföra o se hur andra har det.)
Kan ju svara på mina egna frågor iaf..:
0. Jag går 2:an på Np med profil häst.
1. I ettan fick vi rida 1gång i veckan ungefär. Nu blir det 3-4 ggr i veckan varav en är hoppning och minst en dressyr. I trean har vi som praktik på skolan i några veckor där vi får rida flera hästar om dagen.
2.Teori har vi max en lektion i veckan (1½ timme)
3. Nej jag bor hemma och pendlar. Skulle nog inte orka med folket på internatet..
4. Jaodå det är dugligt. Iaf nu. Hösten i 2:an va skitjobbig, men nu är det bättre. Lite för långa hålor då och då bara bla 3-4½ timme på tisdagar.. *urk*
5. Vi har mest inriktat på dressyr, då vi har en dressyrtant till ridlärare. Men vi får som sagt hoppa 1gång i veckan oxå samt även köra halva terminen i 2:an plus lite till, och så kommer vi åka ut några gånger till western/islänningstall sen i 3:an
6. Jag kan inte påstå att ja är så förtjust i våra hästar. De flesta är väl utbildade till LA dressyr ungefär. Några av dem har gått upp till 140 hoppning för några år sen.
Å så har vi precis fått dit två körhästar som tävlat på internationell nivå... ( *skryt* )
Men ja kan ju itne påstå att vi har några superhästar i ridningen...
7. Vi har just nu 8 timmar i stallet i veckan.
8.Hmm.. kommer inte på nått just nu..?!