Hästgodis

Mjola

Trådstartare
Äre nån som har ett riktigt bra recept på hembakat hästgodis?
skulle vilja ge pållan nått lite extra som ja gjort själv :smirk:

osså vad brukar ni ge era hästar förutom morötter o sånt ja menar sådant som man kan köpa? vad brukar era gilla. ja har prövat lite av varje. tex milton godiset pållan gillade det skarpt :D o så dom vanliga fyrkantiga sakerna från hööks i olika smaker. o även nått långa äppelsmak saker som ja inte kommer i håg va hette det fannas i mort med sådan gillade pållan med. men dom hittar ja inte nå mera. nu har ja även ett par vitamin avlånga godisr me morortsmak pållan gillar de med.. vad brukar ni köpa? osså har ja nog köppt nått avlångt me örter från hööks förut me i blå påse pållan gillade d me osåå i nån genomskinlig ser typ ut som runda saker i olika färger grön o röd. tips om nått mera som är bra?? o självklart hembakat! men även som man kan köpa. :D

Sv: Hästgodis

Finns hästgodis från vitakraft med smak äppel/kanel, vanilj/ananas banan o nåt mer, pepparmint o sen va de nog nåt mer! Luktar GOTT dock dyrt :angel: Men min ponny glufsar glatt i sig ;) I övrigt köper jag typ en ny hästgodissort så fort jag hittar en, de går åt i mitt stall om man säger så :angel:

Ibland gör jag en "godispåse" till honom med skivade morotar, tärnade äpple, havregryn o sirap! Han tycker de e mumsmums :p

Knäckebröden med kanelsmak tycker han oxå om! Skulle vart häftigt om nån hade nåt nyttigt recept på hästgodis som man kunde baka själv hemma i ugnen......

Jaja, du kanske fick nåt nytt tips! :)

SnigelEffekt skrev:
Finns hästgodis från vitakraft med smak äppel/kanel, vanilj/ananas banan o nåt mer, pepparmint o sen va de nog nåt mer! Luktar GOTT dock dyrt :angel:

Var köper man godiset ifrån Vitakraft? :)

Finns i välsorterade hästaffärer om det är den sorten jag tror att det är...Visst bor du i Sthlm? Då finns det bla på Horse Life. En påse kostar 49 kr, lite dyrt, men hästarna gillar det och det luktar gott o kladdar inte i fickan.

Örtgodis! Min polle är helt tokig i det. Kladdar inte i fickorna, är nyttigt för hästen och luktar JÄTTEgott! Me love :love:

break_a_leg skrev:
Finns i välsorterade hästaffärer om det är den sorten jag tror att det är...Visst bor du i Sthlm? Då finns det bla på Horse Life. En påse kostar 49 kr, lite dyrt, men hästarna gillar det och det luktar gott o kladdar inte i fickan.

Tack! :bow: :)

Örtgodis ='). Var kan man köpa det någonstanns?. Hur mkt kostar det?. Jag brukar ge Min polle lite vitaninpellets efter jag ridit. Nyttigt och bra på sommaren och sen så Älskar han det .

Örtgodis ='). Var kan man köpa det någonstanns?. Hur mkt kostar det?. Jag brukar ge Min polle lite vitaninpellets efter jag ridit. Nyttigt och bra på sommaren och sen så Älskar han det .

Jag köpte mitt på falsterbo. Det var där jag upptäckte det. 25 :- för en stor påse :bump:

Du behöver:
½kg Havregryn
½kg Rågmjöl eller annat grovmjöl
½kg mejass? eller sirap

gör såhär:
rör ingredienser i en stor bunke. knåda ihop allt till en klibbig deg. Forma godisbitarna, rulla centimeterstora kulor eller kanske hästkex?
godisbitarna bör inte vara större än 1,5cm.

Lägg bitarna på bakplåtspapper och låt de gräddas i 180grader 10 -15 minuter. De är färdiga när de har fått lite färg och går att bryta sönder.

Hittade det på google, är dock lite osäker på sirapen, det är juh inte nyttigt direkt.. Har inte provat att göra det själv.

Förstår inte riktigt varför det ska vara så svårt att googla själv?!
Varsågod!

Min häst äter inte vanligt hästgodis. Har testat flera sorter, men hon vägrar. Även om jag blandar i det i vanliga fodret petar hon bort det :p
Men hon älskar pepparkakor! Vet dock inte om det är så nyttigt, så det blir morötter och äpplen.

Hon är lite konstig min pålla ;)

Jag köpte en sån där slicksten, "MangerMate" tror jag den heter, på Hööks. Köpte dock inte behållaren utan hängde upp den i ett balsnöre. Den finns i olika smaker. Jag köpte en med pepparmint och den gick åt på 5 dagar. Det är ju meningen att dom ska slick på den, men min häst knaprade bort stora bitar. :smirk: Blir lite dyrt i längden, då den kostar 69 kr, men man kan ju köpa en nån gång ibland.

Liknande trådar

Fritid En annan tråd höll på att tas över av det här ämnet så jag startar en ny tråd om detta ämne istället! Det borde finnas flera personer...
Svar
14
· Visningar
1 960
Senast: Mia_R
·
Hemmet Jag hoppas kunna köpa hus nästa år. Men som Stockholmsbo och ensamstående med en medellön, har jag inte mycket pengar att spela med. Så...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
11 646
Senast: MissFideli
·
Relationer Hej, Är tillsammans med en man jag älskar, det pirrar, vi har otroligt roligt ihop och han är min bästa vän! Men, han mår väldigt...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 420
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 112
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama