HÄstfesten!!

toughcookie

Trådstartare
Är det några som ska gå på den i år?
Jag bojkottade den förra året men nu är jag lite sugen på att åka dit och träffa alla igen. (har ju slutat på galoppen och har nog lite abstinens :o ).
Kanske hoppar över middagen och bara dyker upp till efterfesten.....

Sv: HÄstfesten!!

Hej! Jag funderar på att dra med maken upp och gå på hästfesten, det låter väldigt trevligt. Och jag tänkte passa på att ta med hästarna upp och låta dem gå lite på banan, eftersom jag inte själv har tillgång till startboxar måste jag passa på när tillfälle ges. Nariaat älskar att vara på Täby, hans trivs verkligen där. 2-åring har vilat ett tag nu, är ett monster och jättearg på mig för att inte han får arbeta, av nån anledning blir mina hästar arbetsnarkomaner :D , vet inte varför, de går ändå ute i hagen minst 12 timmar per dag, men det vill inte "Dutten" nöja sig med, han vill ut i skogen :rofl: .
Han hoppade ju ur boxarna för några veckor sedan och får följa med han oxå, ska bara rida honom innan så PA inte faller pga att hästen har överskottsenergi, han tog resan med lika god ro som Nariaat, lugn och städad.
Vore kul om du skulle på festen, vill gärna prata lite häst.

Kram

Jag kommer med största sannorlikhet dit på efterfesten iallafall, speciellt om jag vet att det kommer någon vettig människa dit ;) !!

Tack, vad gullig du är, nu blev jag generad :o .
Vi åker upp Torsdag natt, på Fredag morgon/förmiddag ska hästarna ridas och när de är färdiga med dusch etc börjar vår helg :bump: .

Hur ska jag veta vart du är nånstans? Kanske ska jag skicka dig mitt mobilnummer? Och jag tar gärna ditt.

hallå där björkis, vi saknade dig på festen igår. Annika sa att det var nått som inte var bra med tvååringen. Hoppas att det har löst sig nu och att vi får tillfälle att träffas ändå.......

Så var det bra fest? Jag har blivit stugsittare och tycker att middagen är föör dyr för rotfrukt som de alltid serverar... =) Blir man inbjuden är det ju en annan sak, då är det ju gratis... *ironisk*

Jag hoppade över middagen och gick bara dit till efterfesten och det var ungefär som vanligt, alla var med alla och dom flesta var mer än överfulla =)

Hej! Jag hade väldigt gärna varit på festen men det blev istället illfart till Mantorp med 2-åringen eftersom jag misstänkte hovbensfraktur, efter att ha visiterat honom flertalet gånger med hovtång och inte fått den reaktion jag önskade valde jag att åka till klinik för att helt kunna utesluta fraktur, ringde åtskilliga kliniker innan jag hittade någon som kunde ta emot omgående, nåväl, det va bara att kasta på ( :angel: ) pålle på bussen och åka direkt. Efter nästan 2 timmars körning med en sparkande 2-åring i bussen va vi iaf framme, öppnar luckan och tar ut hästen, som inte haltar det minsta! Morr :crazy:
Vi tas om hand direkt och plåtar höger fram uppifrån och ned, ingen fraktur synlig och allt ser väldigt bra ut, hovslagaren tar fram tång och vi visiterar återigen hästen, öm på utsidan men väldigt diffust, hoven rengörs med kniv och inga tecken på hovböld hittas.
Förmodligen är den inte mogen ännu. Jag kör hem igen och lägger våtvärmande omslag med jodopax var tolfte timme, sen utan i tolv timmar, sen nytt omslag, nu är det bara att invänta och se om den spricker upp eller inte. Jag har ny tid på Torsdag igen hos min vanliga veterinär, eftersom en ny fraktur kan vara väldigt svår att se väljer jag att röntga honom igen för att vara absolut säker. Nu står han i sjukhage och går faktiskt lite bättre idag, att stänga in honom på box är att be om trubbel, så han får stå i den lilla hagen och ha koll istället, han tror att han är kung i stallet :D

Är idag svullen på höger kota efter att vi bedövade höger fram, svullen har han inte varit innan, inte heller varm, lite lite puls fanns men inte mycket.
Han vilar helt från träning nu ändå eftersom han gått in i kraftig tillväxtperiod, och får vila tills han är ok igen. Jag har inte bråttom. Han tycker att jag är en sur och dum kärring som inte låter honom få följa med ut i skogen och jobba, men då får han tycka det, skratt! :rofl:

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
404
Senast: Pegasus63
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
713
Senast: Sirap
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
547
Senast: Twihard
·
Utrustning Har sedan iaf 20 år haft racesafe väst vid ridning. I början var den ju ett klart bekvämare alternativ än föregående västar med klumpiga...
Svar
3
· Visningar
351
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka