Hästens form

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Arsozah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 509
A

Arsozah

Vad tycker ni om denna ponnys form? :

IMG_1173.JPG

Själv så tycker jag att hon går lite under handen, eller?

Kul o få lite synpunkter, man lär sig mycket då! :D

Sv: Hästens form

Ja, hon ser lite spänd ut, bakom lod. Men hon kan ju lika väl ha gått prima hela ridpasset utom just på bilden :)

Ja hon går lite bakom handen och lod. Ja precis, det var därför ja råga vad ni tyckte, för vi vill ha en bra bild på henne som vi kan använda men det är svårt att få i rätt ögonblick :confused: En sekund tidigare eller senare hade hon nog kanske varit perfekt i formen :mad: :)

En annons bild eller? Bra att ni funderar innan. Så himla trist när folk lägger ut annonser med bilder där hästarna ser hundra rrg värre ut än vad din häst gjorde. Din bild var ju mild om man jämför med många andra. Jo, dom lyckas alltid med nåt när man vill ha en bra bild :crazy:

Annars är väl din användarbild (avatar) en bättre försäljningsbild? Tycker i alla fall jag av det som syns av den.

Mvh
Frida

Nä, det är ingen försäljningsbild (min lilla snurpa är inte till salu :love:) men det är roligt att diskutera form o såntdär :smirk: Men precis, tycker att folk inte ska ha så bråttom med att sätta ut annons om de inte har någon bra bild! Det blir ju hundra gånger roligare och hästen blir nog lättare såld :)

Juno_ --> Ja, det är ifrån Sundby!

Hästen går bakom lod. :smirk:

Ryttaren borde länga stiglädrena något hål, ser lite lite korta ut. Och trampa ner med hälen liter mer.

Hehe aa jag är egentligen hoppryttare så det är väl därifrån lädrena kommer :o Provade att ha en aning längre men jag får bättre balans sådär, även om de ser lite korta ut :D Men det är nog iof snyggare med längre oxå, får nog mina ben att se längre ut... De är ju så korta :cry:

Hälen ska jag tänka mer på :idea:

hästen går bakom lod och inte lite heller. Har du funderat på varför?:smirk:
Ser spänd ut.

Nej, men så illa är det väl verkligen inte!!

Som jag sa innan det är en ögonblicksbild...
Titta på anv. bilden. Där går hon inte i samma form. Vilket tyder på att hästen inte går "så illa" som det ser ut på bilden. Och jag tycker dessutom inte att det ser speciellt illa ut. Tvärtom. Hon jobbar på i form, tillskillnad mot mga ponnys, det ser mjukt och harmoniskt ut. Ryttaren sitter med händer som tydligt strävar framåt på bilden. En liten drivning på den formen och formen kommer istället att vara mkt bra! Vilket jag tror att den var senare vilket anv.bilden tyder på (dvs i förhållande till nivån på ekipaget.)

Hade det varit 100 bilder på rad som visade samma form, ja, då hade man kunnat börja tala om dålig form. Men att en, enda bild visar nosen bakom lod betyder inte att det är hästens form... Hästen undandrog sig lite arbete precis där men på nästa bild så gör den det inte...
Så nej, jag håller tyvärr inte med... jag tycker det ser ut som ett trevligt litet ekipage med utvecklingspotential! SÖTA! :love:

Däremot så håller jag med om att det skulle inte vara den bilden som jag skulle välja att visa fram om jag skulle visa hur bra min ponny kan gå!
Men att fördöma hela formen på en, enda bild tycker jag som sagt är väldigt tokigt..

Jag instämmer helt med ovanstående... Avataren ser ju fin ut så det är nog bara en ögonblicksbild. Tycker det ser uts om om hästen jobbar bra..

Gud vad roligt att läsa :) Har inte haft hästen så länge, så det kanske blir någonting i framtiden då :love:

lite väl låg och avknäppt ja , men jag tror att en knackning med skänkeln hade hjälpt just i den stunden! :banana:

Jag tycker att hästen är rejält bakom lod, och att den inte riktigt orkar bära sig i den höga form som önskas. Sen bör du nog komma ner i sadeln lite mer.. Ser rätt jobbigt och skumpigt ut. Fast det gäller just bara den bilden, i det ögonblicket. Ekipaget behöver inte alls se ut så hela tiden!

//Sofia

Senast ändrad:

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
505
Senast: Elo
·
Dressyr Jag är fortfarande såklart inte nöjd med formen på min ponny, jag vill att hon tar fram näsan mer och inte blir låg utan högre i nacken...
Svar
4
· Visningar
189
Senast: MattiZ
·
Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
563
Senast: Freazer
·
Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 357
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31