Hästen sparkar bara bakut..

N

Nicolette

Heej!
Jag rider ett halvblod efter Pontus som nu är 18 år gammal.
Myssette heter hon.
Ägaren har precis fått henne och haft henne i ett halv år.
Myssette har bara gått i hagen hela sitt liv hos den förra ägaren, och nu har jag börjat med inridning.
Jag har skrittat, travat och galopperat själv ute på fältet. Det går jätte bra.. Hon lyssnar och är snäll.
Men nu efter en och en halv månad så har hon börjat gå emot skänkeln och sparkar bakut när jag driver.
Jag har provat att klatcha lite lätt med spöet för att få henne att gå framåt och så, men hon sparkar bara bakut hela tiden.
Finns det någon som har något tips på vad jag kan göra för att hon ska sluta med det. Tacksam för svar! Kram Bea :confused:

Sv: Hästen sparkar bara bakut..

Kolla så hon inte har ont någonstans!

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 121
Senast: Juli0a
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 614
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 989
Hästhantering Jag äger sedan snart 1 år ett nordsvenskt sto på 17 år. Tanken var att hon skulle få gå som avelssto hos mig men hon blev tyvärr inte...
Svar
19
· Visningar
3 363
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama