Hästen hoppar rakt in i publiken

(Aftonbladet)
Fem åskådare till sjukhus Det utspelade sig dramatiska och otäcka scener på en galoppbana i Victoria, Australien i dag. En häst slängde av sin jockey, klippte ett tre meter högt hinder på vägen, innan den landade mitt bland publiken. Tävlingshästen Banna Strand ville inte alls springa klart loppet,...

Läs mer...

Sv: Hästen hoppar rakt in i publiken

men usch!

Men jag undrar vad en av jockeysarna i loppet håller på med 0.09, slänger sig av hästen? :D

Haha, jag såg den med, tittade flera gånger men fattar inte hur han kunde ramla av där?

De säger även i intervjun att bara två hästar (av 11) fullföljde loppet, så några till lär ju ha droppat av sen...
Vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta.

Även hästen längst bak har ju ingen ryttare öht på ryggen vid hindret? :crazy::eek::cool:

Såg det med!!
Men han vid 0.09 :eek: Hur fan lyckas denne ramla av?

Vad var det för lopp? Någon som vet :o?

Undrar om han hoppade av med flit för att hjälpa till med hästen som hoppat in i publiken? Han verkade hoppa av och rulla sig på ett säkert sätt så han är oskadd.

Vilken häst :eek:

Den hästen vill jag köpa =)

Men tror ni verkligen hästen hade hoppat om den sett publiken? Det var ju ett plank där och hästen drog lite till höger för att följa flocken men bestämde sig för att ta den snabbaste och kortaste vägen tydligen.

Är det inte väldigt dumt att ha en publikplats på det sättet, att jockeys trillar av så hästar kommer lösa och springer med flocken och ibland blir skrämda och flyr rakt fram är väl inte något nytt? Att då ha en liten återvändsgränd på en bana där man rider löp verkar inte riktigt genomtänkt?

Senast ändrad:

Jo, men de förväntar väl sig inte att en galoppör ska hoppa ett tre meter högt hinder... :grin:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka