B
brunette
Våra hästar i stallet har börjat gå ute från i måndags. Det är ca 10-15 grader på dagarna och kanske 0-2 grader på nätterna.
Min foderponny har tappat sin vinterpäls och går utan täcke.
De har fri tillgång till hösilage, de har ingen ligghall.
Det har börjat växa en hel del, men vet inte om det är betestillväxt, vet inte vart gränsen går för det.
Det jag undrar är om ni tror det är för kallt för honom att gå utan täcke på nätterna. Är ju jättevarmt och skönt på dagarna.
Han har haft regntäcke på sig under vintern ( när det har varit blåsigt el kallt) och några enstaka gånger vintertäcke 200 g( har ju varit en ganska mild vinter)
Han känns väldigt nöjd och belåten med att gå ute, men undrar hur kallt det kan vara på nätterna utan att det är någon fara.
Tar in honom på natten igen om det blir mkt kallare eller mkt regnigt/blåsigt .
mvh brunette
Min foderponny har tappat sin vinterpäls och går utan täcke.
De har fri tillgång till hösilage, de har ingen ligghall.
Det har börjat växa en hel del, men vet inte om det är betestillväxt, vet inte vart gränsen går för det.
Det jag undrar är om ni tror det är för kallt för honom att gå utan täcke på nätterna. Är ju jättevarmt och skönt på dagarna.
Han har haft regntäcke på sig under vintern ( när det har varit blåsigt el kallt) och några enstaka gånger vintertäcke 200 g( har ju varit en ganska mild vinter)
Han känns väldigt nöjd och belåten med att gå ute, men undrar hur kallt det kan vara på nätterna utan att det är någon fara.
Tar in honom på natten igen om det blir mkt kallare eller mkt regnigt/blåsigt .
mvh brunette