Hästar i hagen (utfodringstider)

Zolimita

Trådstartare
Någon som har hästar där hagen alldeles utmed har andra fodringstider? Snart kommer det två hästar på ängen alldeles utmed våran hage.De har ingen annanstans att sätta upp hagen så tyvärr blir det alldeles utmed våran hage.Är lite fundersam på vad den hungriga minishettisen kommer att tycka om att hästarna utmed kanske får hö då hon tidigare redan ätit sin frukost eller lunch...Tidigare har hon varit rymningsbenägen men här har hon hållit sig i hagen med mitt hbl-sto och de har det så bra i sin stora hage.Undrar hur det blir nu när de nya hästarna snart kommer?
Till saken hör också att dessa hästar rymt ur sin beteshage hela sommaren(hade ingen ström) så jag undrar ju om det kommer att fortsätta på det viset här också.Hästarna har totalt tappat respekten för trådar och jag tror inte de kommer ha ström i den här hagen heller :crazy:

Sv: Hästar i hagen (utfodringstider)

Går det inte att ni kan gå ihop och ge hö samtidigt till båda hagarna?

Det är absolut omöjligt då vi ej har samma syn på hästhantering och jag vill inte blanda mig med dessa människor utan de får sköta sitt eget.Kan tillägga att dessa hästar nu stått inne tre veckor för att de hela tiden rymde från hagen de har vid deras hus :crazy: Så det blir nog livat när de äntligen får komma ut igen!!!

Jag har stått i ett stall dår vi i vår hage valde att inte ha lunchutfodring, vilket hagarna bredvid hade. I dessa hagar fanns lite gräs och på vintern lade vi ut halm när snön var tjock så att våra hade något att gnaga på ändå. Jag har också stått i stall där hagarna hörde till olika stallar och lunchtiderna i "våra" hagar inte matchade de andras.
Min erfarenhet är att det aldrig varit några problem att hästar i angränsande hagar fått hö på andra tider. Iofs har det inte handlat om glupska shettisar....:-) Om du är orolig för din shettis så se till att du har bra staket med många trådar. (Grannarna lär du väl knappast kunna styra upp...) Det finns tips i andra diskussioner här på Buke om hur man får shettisar att stanna i hagen: läste om någon som satt en "antenn" i grimman på en t.ex.

Jag har fyra trådar men aggregatet är inte det starkaste så vi lär få köpa ett nytt.Har testat antenn när hon kom hit och rymde i början :) Får väl söka fram "antenngrimman" igen :D
Till saken är att de i förväg hade räknat ut att de ska ta (köpa) ström av oss :eek:

Liknande trådar

Hästvård Hej alla! Måste få skriva av mig lite o kanske höra andras tankar o funderingar. JAG GER UPP! I hela mitt 29- åriga liv har pållarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 697
Senast: 333
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar