M
maadddeeee
Hej! Vet att det finns lite trådar om hästapotek men hittar ej någon som svarar på mina frågor så därför startar jag här en ny.
Jag har nu köpt en hink där jag ska ha min hästs egna apotek, innan så har vi delat i stallet men vill nu ha ett eget till min lilla flicka.
Det som finns i hinken just nu är:
*Fyra Ess Hästsalva
*Fyra Ess Sårspray
*2st gaslindor
*2st flexbandage
*Bandage-tejp
*Helosan
*Klorhexidin
*ACO sårtvätt (i 8st sterila miniflaskor)
*Kompresser (att rengöra så med)
*Sterila kompresser (att ha på sår)
*Sorbact
*Fästingborttagare
*Flugmedel (även mot fästingar och andra insekter)
*Hovolja
*Pälsglans
*Svamp (inte sådanna man äter xD)
*Termometer
*plåster (jag kan ju faktiskt också göra illa mig xD)
Så nu undrar jag, vad behöver jag mer?
Tycker det är så otroligt lätt att få mycket produkter som hjälper mot samma sak, dvs att man egentlien inte har ett så brett apotek som man tror, man kanske har jätte mycket produkter men tex 90% av produkterna endast hjälper mot tex myggbett. Jag vill ha ett sånt brettt apotek som möjligt därav min fråga (observera att vi har en väldigt stor gemensam "sjuklåda" i stallet där det mesta man kan tänka sig finns, bandage, mediciner, salvor, stetoskop osv finns, så bara för att min hästs apotek just nu är bristande så svävar hon inte direkt i någon större fara xD)
Tacksam för hjälp!
Jag har nu köpt en hink där jag ska ha min hästs egna apotek, innan så har vi delat i stallet men vill nu ha ett eget till min lilla flicka.
Det som finns i hinken just nu är:
*Fyra Ess Hästsalva
*Fyra Ess Sårspray
*2st gaslindor
*2st flexbandage
*Bandage-tejp
*Helosan
*Klorhexidin
*ACO sårtvätt (i 8st sterila miniflaskor)
*Kompresser (att rengöra så med)
*Sterila kompresser (att ha på sår)
*Sorbact
*Fästingborttagare
*Flugmedel (även mot fästingar och andra insekter)
*Hovolja
*Pälsglans
*Svamp (inte sådanna man äter xD)
*Termometer
*plåster (jag kan ju faktiskt också göra illa mig xD)
Så nu undrar jag, vad behöver jag mer?
Tycker det är så otroligt lätt att få mycket produkter som hjälper mot samma sak, dvs att man egentlien inte har ett så brett apotek som man tror, man kanske har jätte mycket produkter men tex 90% av produkterna endast hjälper mot tex myggbett. Jag vill ha ett sånt brettt apotek som möjligt därav min fråga (observera att vi har en väldigt stor gemensam "sjuklåda" i stallet där det mesta man kan tänka sig finns, bandage, mediciner, salvor, stetoskop osv finns, så bara för att min hästs apotek just nu är bristande så svävar hon inte direkt i någon större fara xD)
Tacksam för hjälp!