Hästakupunktur utbildning

Sea

Trådstartare
Hej!

Finns det någon som vet var man kan utbilda sig till hästakupunktör och ungefär hur lång utbildningen är?
Kanske finns det även någon hästakupunktör här som skulle kunna berätta berätta lite om yrket?

Sen skulle ju jag helst utbilda mig i Spanien.. Någon som råkar veta något om det..?

Sv: Hästakupunktur utbildning

På HTU i Katrineholm så ingår 10 veckor akupunktur.
Men jag har ingen aning om ni har någon motsvarande utbildning i Spanien http://www.htu.nu/

På HTU i Katrineholm så ingår 10 veckor akupunktur.
Men jag har ingen aning om ni har någon motsvarande utbildning i Spanien http://www.htu.nu/

Ja jag har sett den utbildningen.. Men läste att den inte uppfyller kraven från KY.. Det låter ju inte så bra.. Och så är den ju pga detta inte statssubvensionerad heller..

Just nu så är den en KY utbildning fast jag vet inte om den kommer att vara det fortsättningsvis. Vad jag har förstått så har man löst meningsskiljaktigheterna med KY-myndigheten. Men som sagt jag vet inte hur det kommer att se ut i framtiden.

Okej.. Såhär står det på hemsidan:

"När vi startar upp undervisningen hösten 2007 gör vi det starkare än någonsin.
För att göra utbildningen tillgänglig för flera studenter startade vi 2003 ett samarbete
med KY myndigheten. I och med detta blev utbildningen CSN berättigad. (...)

När vi nu kan erbjuda studenterna SEB studielån till samma eller bättre villkor som
CSN finns det ingen anledning för oss att stanna inom KY."

Så det verkar ju inte som om det är en KY-utbildning nu... Det känns ju lite mystiskt.. varför de egentligen har gått ur menar jag..
Och nu verkar ju utbildningen inte vara subvensionerad heller med tanke på att den kostar 200 000 kr.. Känns väldigt dyrt tycker jag..

Okej, tack!
..hmm.. får inte sidan att fungera..?

Någon som vet något om equiterapeut och equiatriker utbildnngar förresten?

Konstigt, för när jag klickar på länken så funkar den? Googla på naturmedicinska fackskolan så kan du säkert klicka dig fram till akupunktur för häst. De har just den ovannämnda Equiatrikerutbildningen som jag gått :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 337
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 930
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 462
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 116
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.