häst transportering

A

annizz

kan man köra en hästtransport med en lite slags lastbil?? vagnen lutar lite uppåt.. är det dumt??
det går ju köra jätte bra.. bara att det lutar..
ska åka imorn!!!

Sv: häst transportering

Jag fattar inte, ska du köra en lastbil som lutar? Eller ska du köra en vanliga hästtransport med en liten lastbil som dragbil?

Om det är alternativ 2, så skulle jag tro att en BE kort är på sin plats, kolla regpapperna på bil och släp, men det kanske du har?

Plus att om släpet lutar lite i uppförbacke, så kan du ha för lågt kultryck, då är det fullständig livsfarligt att ge sig ut på vägen. Däremot så kan du ha ett bra kultryck min 30kg och att det helt enklelt lutar ändå, då är det lugnt.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Vill gnälla. Tog mig en cykeltur på grusvägen. Vägen är bred nog för två bilar utan problem och med lite planering kan en även möta...
Svar
3
· Visningar
444
Senast: Luff
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 089
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
333
Senast: Cactus
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama