Häst som tar av sig nattbandagen

A

Akustik

Vad gör man åt en hopplös (men underbar :love: ) häst som tar av sig nattbandagen ?
Och bootsen i både hagen och box ?!

Han tar av sej bootsen och leker med dom, håller den hellst (tar endast av en boots i hagen) i munnen vid intaget. :angel: och slänger gärna omkring med den i hagen.

Han har nämnligen en hovspricka på höger fra (insidan) som just nu är under läkning, det är en stor metallplatta som abelastar allt tryck. För att inte Akustik ska göra illa sig på andra foten så har han boots.

Nattbandagen har han för att han fick ett sömstick i torsdags.. så han e halt, och benet sväller då upp pga. pulsarna på natten.

Vad ska man göra åt honom ? :confused:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Häst som tar av sig nattbandagen

*skratt* Han låter som en personliget!! :D

Det finns diverse sprayer att köpa som smakar BLÄ enligt hästarna i alla fall! (har inte provat själv :D )

Prova det. Eller så finns det salvor som man kan stryka på som har samma effekt!

aah han har verklinge unik personlight :bump: :love:
Okej, kladdar sånt mkt ? :confused:

När det gäller bootsen så finns det ju dom som inte är delbara.
Såna man trär på, eller rättare sagt draaaar på :)
Hemska, men jag har svårt att tänka mig att han kan få av sig dom :D

Sen som Frieser skriver så finns det ju No Bite eller vad det nu heter, sånt som man kan ha på täcken för att dom ska låta bli att tugga.
Har aldrig använt det själv, så jag vet tyvärr inte om det kladdar :p

Det finns något som heter Cribox (eller nåt liknande) som man sätter på bandagen. Det kladdar inte alls och funkar kanon bra.

haha! *slänger mig på mattan och skrattar*
Jo dom där sprayerna verkar funka (kompis i stallet har det!)

Om han är så road av "leksaker" varför inte slänga in nåt annat i hagen han kan roa sig med? Tex en gammal fotboll el liknande.

Har själv haft en unghäst en gång som roade sig med att plocka saker i munnen hela tiden,bla en gång tog han en pinne i munnen och terroriserade sin stackars mamma..såg vansinnigt roligt ut. :rofl:

Nja.. sånna där odelbara funkar nog inte..så jävla jobbiga att trä på, dessutom ska han ha fårskinn.. så att dom inte skaver.
Dessutom är bootsen jävligt fula. haha..
Näeä men det är som att han förstår att han inte ska ta av den högra bootsen, för det är den som är den viktiga..

Nja allt jag har provat mot vårat monster - oj förlåt*harke* minishettis - har inte kladdat. :angel:

Jag har dock föredragit sprayerna eftersom de är lättast att hålla på med.

Okej :)
va brukar en sån spray kosta ungefär ?

Oj jag vet inte direkt vad de kostar men tippar på 100-180kr min räcker länge!!

Finns en på börjes för 125kr

Aha! Visste inte att dom hade sådant! :bow:

Jag har ett medel som heter "No bite". Smakar f-n, lätt att lägga på, och är färglöst. Funkar till 100% på min häst! :devil:
Köpt på Lantmännen.

Min pålle drar av sig bandage om han har dem på mer än ngn enstaka gång.
I vintras vrickade han sig i hagen, och jag blev rekommenderad att ha stödbandage på honom i hagen ett tag.
Jag har aldrig bandage när jag rider, använder skydd. Så jag fick åka och handla ett par ridbandage (240:-) och använda.
Hästen ställer sig då i hagen en dag och bara "riiiitsch", sliter sönder det ena! Jag hade i min enfald trott att han inte behövde No Bite när han var lindad i hagen.
No Bite på de lagade lindorna = de fick sitta där de skulle!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka