Emmahpemma
Trådstartare
jag har ett 8årigt sto, som är mycket sparsamt startad..
frisk, fräsch.
pigg som en spigg hemma i träning.
samma i värmning o provstart.
och i loppen. men bara första varvet. sen lägger hon av. Helt. hon rör sej inte snabbare än friskt joggingtempo.
Kusken bara skrattar o säjer, "det spelar ingen roll VAD jag gör, hon rör sej inte snabbare än joggingtempo".
Trött är hon inte, vad jag kan märka av.. 5min efter loppet flåsar hon ingenting, dagen efter är hon inte märkbart påverkad.
hon är som sagt både frisk och fräsch, ser ut som en rund miljon i travet.
Vad gör ni med en sådan häst?
det som gjorts är; miljöombyte(detta beteende är inte något som kommit efter miljöombytet)
hon har vilat ett år ca från starter och har tränats igång igen.
Nu efter senaste starten har träningen lagts om, har helt slutat köra intervaller, och kör i rejält motionstempo långa sträckor istället.
frisk, fräsch.
pigg som en spigg hemma i träning.
samma i värmning o provstart.
och i loppen. men bara första varvet. sen lägger hon av. Helt. hon rör sej inte snabbare än friskt joggingtempo.
Kusken bara skrattar o säjer, "det spelar ingen roll VAD jag gör, hon rör sej inte snabbare än joggingtempo".
Trött är hon inte, vad jag kan märka av.. 5min efter loppet flåsar hon ingenting, dagen efter är hon inte märkbart påverkad.
hon är som sagt både frisk och fräsch, ser ut som en rund miljon i travet.
Vad gör ni med en sådan häst?
det som gjorts är; miljöombyte(detta beteende är inte något som kommit efter miljöombytet)
hon har vilat ett år ca från starter och har tränats igång igen.
Nu efter senaste starten har träningen lagts om, har helt slutat köra intervaller, och kör i rejält motionstempo långa sträckor istället.