Häst som ska åka långt

majola

Trådstartare
Ni som har skickat hästar på långa resor (ca 150 mil och så) med lastbil, hur har ni förberett dem?

Vilka råd har ni fått från speditören?
Hur har ni gjort med foder och träning innan?
Annat att tänka på?

Sv: Häst som ska åka långt

Min fd häst åkte från Österrike till Sverige. Jag anordnade det så att han fick samma foder (kraftfoder och hö) som innan. Det blev en övernattning i Tyskland och sedan var vi för en vecka i Holland.
Han hade svettäcke och transportskydd på sig. Föraren stannade ofta och kollade om allt var okej med hästarna och de fick vatten och sånt.

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
894
Senast: skogaliten
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 155
Senast: Kilauea
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka