Häst som rullar sej.

Linnea_1987

Trådstartare
Ibland när jag leder våran pålle så lägger han sej ner och rullar sej. Även vid longering just i början när man skrittar igång. Förstår ju att det är för att det är så skönt att rulla sej i snön, men har det någon inverkan på ledarskapet oss emellan? Är det fel att han lägger sej ner och rullar sej? Vad kan man i såfallgöra för att få han att sluta?

Sv: Häst som rullar sej.

rullar han sig även när du inte är med. tex i hagen?

Tänk på att han kan rulla sig för att han har kolik. Verkar han frisk för övrigt?

Linnea_1987 skrev:
Han är frisk som en nötkärna och brukar rulla sej i hagen ibland med.

Isåfall så tror jag att det bara är något han njuter av:)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 831
Senast: super
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka