P
Precious
Har en vallack som nafsar på totalt allting! Vet inte vad jag ska göra snart. Var precis ute i hagen hos honom och det räcker jag går i närheten så ska han på och nafsa i kläder, byxor, vantar, ja allt! Han nafsar på tyglarna, grimskaft osv. Ska kolla tänderna på honom på tisdag, när hovis kommer för att se så att det inte är något fel där.
Någon som har samma problem eller vet vad detta kan bero på? Jag har läst o hört att det kan förekomma hos vallacker som är kastrerade för sent, beteendestörning, olat mm. Har ingen aning om han är kastrerad sent eller ej.
Vill till sist bara tillägga att han gör INTE detta i aggresivitet, han bits inte utan nafsar vilket är en stor skillnad!
Tips?
Någon som har samma problem eller vet vad detta kan bero på? Jag har läst o hört att det kan förekomma hos vallacker som är kastrerade för sent, beteendestörning, olat mm. Har ingen aning om han är kastrerad sent eller ej.
Vill till sist bara tillägga att han gör INTE detta i aggresivitet, han bits inte utan nafsar vilket är en stor skillnad!
Tips?
Senast ändrad av en moderator: