häst som har skadat sig

S

stars

det är nog ingen mening att jag ska ha häst ,förra veckan så trampade min valack fel vid på lastning till transporten och går med sår som man ska sköta hela tiden det börjar gå framåt men i dag va det lite blod i såret han va hängig men ingen feber och ej svullen,

sen va jag ut och red mitt sto i skogen och ut på vägen allt gick jätte bra hon skötte gångarterna jätte fint,sen när jag kom hem så fick jag se att hon har värdens största sår vid hasen fasst på sidan det ser ut som du har rivit av henne skinnet,f__n vad ledsen jag blir det e inget köttsår det är bara att håret är som bort rivet och inget blod,hon ömmar inte eller någon ting ,det e ungefär lika stort som en hand men tort och fint,nu lindade jag henne med en fin och ren handuk har jag gjort fel ,är det någon som har tipps till mig eller ge mig lite råd,vetrinären sa att jag kunnde vänta med att ta ut han men det ser fint ut men sammtidigt för j_vligt men det är väl för att allt händer mig nu ,det känns som det inte e meningen att jag ska ha häst.:cry:

Sv: häst som har skadat sig

Såså, upp med hakan. Sårskador drabbas de flesta av, och även om det känns tung, så tro mig, det kunde vara mycket värre..

Stoets skrapsår så ta av handduken du, stryk gärna på lite helosan eller liknande så är inte flugorna där om det är ett problem, i övrigt så håll koll och låt det vara.

Och valackens sår läker snart det med ska du se.

Sv: häst som har skadat sig

ja urs ja i perioder händer allt en :(

men de är bara småsaker håller me föregående smörj lite helosan på ska du se att de blir bra!

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag är en tjej på 15 år som har älskat höstar hela sitt liv. Jag har en äldre syster som nu har flyttat hemifrån så jag får ta hand...
Svar
14
· Visningar
2 114
Senast: Buck
·
Hästvård för 14 dagar sedan hittade jag min häst på 3 ben i hagen. Hon hade ett stort fult sår och var jätte halt.. Veterinär tillkallades och...
Svar
8
· Visningar
3 121
Senast: mackan
·
V
Hästvård Min 2-åring kom in en dag för ungefär två veckor sedan med rejält svullet ben och ett litet sår på insidan av bakbenet, under hasen. Han...
Svar
1
· Visningar
1 007
Senast: Shudde
·
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
14 366
Senast: Legolaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka