Häst som haft senkontraktur.

Carroo

Trådstartare
Hej!
Har hört att det inte är allt för ovanligt med föl/åringar som får senkontraktur, om det stämmer vet jag ej. Det som jag är nyfiken på är hur det gått senare i livet för de hästarna som haft det som små. Har hästen/hästarna fungerat helt utan komplikationer? Kunnat ridas/tävlas för fullt i både hoppning och dressyr? Berätta gärna om era erfarenheter.

Sv: Häst som haft senkontraktur.

**puttar upp tråden** Så vanligt var senkontraktur...Finns iofs säkerligen många hästar som haft det men infon om det har "fallit" bort på vägen till nya ägaren osv.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 868
Senast: mars
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 552
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka