häst som bara fryser fast

nightcrawler

Trådstartare
har börjat rida en unghäst som ibland bara tvärstannar för att titta på grejer. hon är inte rädd bara intresserad av vad som händer. problemet är att hon flyttar inte på sig. hon verkar glömma av att det sitter nån på ryggen som försöker kommunicera med henne. problemet är inte alls samma när man tömmkör, går man bakom med pisken så går hon tillslut framåt.
hur får man en sådan häst att vakna? hon kan alltså stå upp till en timme och säkert mer bara för att titta på nått. det spelar ingen roll om hon är på väg hem. hon kan stanna 20m från stallet om det är nått som är spännande.
behöver alla tips ja kan få

Liknande trådar

Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 401
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 034
Senast: Sel
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 704
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka