Häst skjuten i hage i Mölndal – polisen utreder grovt djurplågeri och vapenbrott

Polisen hittade natten mot söndag en skottskadad häst i en hage i Mölndal. Hästen lever och kördes till ett djursjukhus.
– Det är ett konstigt ärende, jag har inte varit med om det tidigare, säger Thomas Fuxborg, presstalesperson på polisen.
 
Det är nog en diskussion som passar bättre på FB än på Buke.

Jag bara kommenterade det som stod eller länkades här i tråden på Buke. Du är den enda jag ser som hittills verkar ha haft annan info. Om moderatorer inte tycker att saken ska diskuteras på Buke så får väl tråden tas bort helt tänker jag.
 
Det känns helt osannolikt att det handlar om jaktvapen och jaktammunition, det tror jag att man kan avskriva rakt av utifrån skadebilden.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter En häst hittades skjuten i en hage i Mölndal natten mot söndag. Den levde, men var skadad och kördes till ett djursjukhus. – Det är...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under natten larmas polisen om skott i Mölndal. På plats hittas en skjuten häst.
Svar
0
· Visningar
233
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För en vecka sedan hittades en död häst med vad som beskrevs som stickskador på kroppen i en hage på Alnö utanför Sundsvall. Polis och...
Svar
0
· Visningar
461
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp