Häst Ont i stora delar av kroppen råd?!!

C

CissiCissi

Hejsan!!!

Våran pålle som vi lånat hade vi nyligen ut en massör till,, var tyvärr inte närvarande själv då jag jobbade..men iallafall höll han på att lägga sej när hon tryckt bak över korset :crazy:
Har ont vid bogarna och nacken , ländryggen och osv...:cry:
Han har varit halt tidigare, dock har jag inte sett ngt nu, men hon sade att hältan kom från detta, att han har låsningar..enligt vet var han utsliten :confused: utan att ha röntgat.
Nu ska han endast skrittas på lång tygel ngra mån framöver, sen ska hon lossa knutarna och massera honom en ggr i veckan..så ska han förhoppningsvis bli helt bra..:idea:
Men jag undrar om ngn har varit i liknande situation osv..stöd råd och tips tack..behövde skriva av mej lite..:crazy:

Sv: Häst Ont i stora delar av kroppen råd?!!

Trist situation! Hoppas det löser sig! En viktig sak är ju som du säkert vet at sadeln passar ordenligt. många smärtor/ problem kommer därifrån. kolla gärna upp det oxå om du inte vet ti 100% att den är perferkt. Men hästen var inte din va? Då kan det ju vara lite jobbigt! Lycka till iaf!

Om vet säger att hästen är utsliten är det väl inte så mycket att fundera på?

Varför försöka ens? Är det inte bättre att låta den somna in?

Norrland

Hej!

Tack för svaren..

Somna in? :( är inget alternativ för tillfället..han ska få en möjlighet att behandlas och sen får vi se utifrån det.
Han är ju inte röntgad så utsliten var väl bara en gissning från hans sida..han är en häst värd att ge en chans...han är pigg och glad osv..

När jag köpte halvblodet så hade hon ont överallt, från öronen i princip, ner till låren....

Veterinären, massören och jag själv jobbade hårt i säkert ett halvår med hästen för att ens kunna använda henne som det hon var tänkt... Men det var det värt, för den hästen hade ett av de bästa tävlingshuvuden jag någonsin varit med om!

Håller tummarna för att din häst också kommer landa rätt i sin kropp och att ni får en bra framtid!

Ta in hästen till en klinik, så kan ni göra en grundlig undersökning (med röntgen om så krävs) så att ni vet vad som måste göras.

Jag lider själv av mycket smärtor i kroppen, har testat att käka MSM (för hästar :p ) vilket har hjälpt otroligt mycket :love:
Kanske något du kan testa för att hjälpa din häst på traven :idea:

Liknande trådar

Hästvård Min häst har känts stel och lite ovillig i ridningen senaste tiden. Har haft ut ET som har konstaterat att han har väldigt ont i nacken...
Svar
6
· Visningar
2 485
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 432
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 998
Senast: Luff
·
Hästvård Hej. Har ett litet "problem" som jag behöver råd runt. Jag tar hela historien så bilden kring "problemet" blir så klar som möjligt...
Svar
11
· Visningar
1 403
Senast: maria_b
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka