Nikki o Fabian
Trådstartare
Nu har hästen varit sjuk i tre veckor, han hostar o snorar. Först blev han sjuk o jag lät honom vila tre dagar, sen började vi skritta o sen jogga 3 dagar, sen lallade vi ut i skogen som på en vanlig tur, nästan(lite kortare trav o galoppsträckor), han kändes fräsch o hostade/snorade inte, red några dagar men sen kom hostandet igen o sen igår när jag kom var han snorig o hostade, så vi skritta ut en stund för att han skulle få stimulera hjärnan lite, men idag fick han vara o får väl vara det helt o hållet nu tills det försvinner.
Men det jag tycker är så konstigt är att det är så långdraget, han har en fölis brevid sej som flyttade in för 3 veckor sen, fölet var snorig o hostig o efter dom stått bredvid varann nån dag började min oxå. Fölet är fortfarande sjuk precis som min men ingen annan häst i stallet.
Någon som vet vad det kan vara? Eller bör man ta ut en veterinär?
Men det jag tycker är så konstigt är att det är så långdraget, han har en fölis brevid sej som flyttade in för 3 veckor sen, fölet var snorig o hostig o efter dom stått bredvid varann nån dag började min oxå. Fölet är fortfarande sjuk precis som min men ingen annan häst i stallet.
Någon som vet vad det kan vara? Eller bör man ta ut en veterinär?