häst med feber

faanniih

Trådstartare
Min häst har 40,7 i feber. Har undersökt han har lite gråvitt näsflöde och han ser trött ut. Nån som vet vad detta kan vara för sjukdom?

Sv: häst med feber

Min häst har 40,7 i feber. Har undersökt han har lite gråvitt näsflöde och han ser trött ut. Nån som vet vad detta kan vara för sjukdom?

Har också en sån häst just nu, andra dan i dag med hög feber. Kan vara virus, så jag ska avvakta någon dag till. För några år sen hade jag tre hästar som med en veckas mellanrum fick hög feber i tre dagar och sen vände det. Så vi kallade det tredagarsfeber. Men är det inte bättre imorgon får veterinären komma och ta prover. (anaplasma?). Så länge han äter och dricker så vågar jag vänta tills imorgon.

Med tanke på att du i en annan tråd nyss också sa att han blev plötsligt halt så är det veterinär som gäller.

TS har startat ett antal trådar med frågor om feber, infektioner och hälta de senaste månaderna. Kanske är även dessa senaste frågor av mer hypotetisk art?

Liknande trådar

Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 331
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: Sirap
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 561
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka